Siden du skal fly så lenge etter streiken vil jeg tro du er trygg, men du har allerede nå mulighet for å booke om eller kanselere billetten.
Av hva jeg kan se, skal han fly første dagen etter at streiken er over. I tillegg opereres flighten hans av et fly som også må komme seg fra LHR til OSL kvelden før, altså på streikens siste dag.
Umulig å si, men siden streiken er varslet og det vriker som BA har planlagt med innleide fly og annet crew så har de nok også booket om evt. pax med andre selskaper. OSL-LHR går ofte SK og BA vinge mot vinge så det kan løse seg på den måten også.Hvor raskt vil BA ha alle fly og crew på riktig plass igjen? I løpet av 31. mars eller senere?
Glimrende initiativBA har bl.a. sagt at den ansatte og eventuell familie vil miste "staff travel" på livstid. Etter hva jeg skjønner så er det en del crew som pendler, bl.a. den ene fagforeningslederen som visstnok bor i L.A. Det blir dyrt å komme seg på jobb hvis man skal betale fullpris.
Glimrende initiativ
Unite planlegger crew streik fra 20. mars i tre dager og fra 27. mars i fire dager. Tror dere avgangen fra OSL 31. mars 07:50 vil gå som normalt eller vil de ha reposition problemer etter at streiken er slutt?
Jeg hørte de skal streike rundt den 15 april også, og den dagen skal jeg reise hjem ifra London.
British Airways expects to lease up to 22 aircraft from eight airlines in order to maintain services during a planned cabin crew strike this mont
Har du noen kilde til dette? Bare lurer siden de eneste datoene jeg har sett forløpig er:
-20, 21 and 22 March 2010
-27, 28, 29 and 30 March 2010
https://www.britishairways.com/travel/strike-ballot/public/en_no?refevent=HOME_URGENT_CENTRE
Det er jo fare for at april kan bli en turbulent måned hvis de ikke kommer til enighet, men har bare ikke fått med meg noen flere konkrete datoer.
* Air Finland
* Arkefly
* Astraeus
* EuroAtlantic Airways
* Jet2
* Titan Airways
* Transavia
* Viking Airlines
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.