Planlagt BA streik 20.-22 og 27.-30. mars og utover våren

Re: Planlagt BA streik 20.-22 og 27.-30. mars

Det ser ut til at BA sine flygninger på OSL kommer til å bli gjennomført i streikeperioden, med unntak av BA 769 med avgang fra OSL kl. 20.50.

Det britiske luftfartsselskab har indgået en aftale med SAS, der skal overtage transportforpligtelserne på en række destinationer. Det betyder, at British Airways-kunder frit kan ombooke til SAS. Aftalen er opsigtsvækkende, idet de såkaldte "reprotection agreements" altid forsøges gennemført indenfor alliancerne. Men i dette tilfælde samarbejdes på tværs af alliancerne, idet British Airways tilhører Oneworld-alliancen, mens SAS er tilknyttet Star Alliance.

http://boarding.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=24582

Ser ut som om BA her virkelig kjører hardt mot hardt mot UNITE og virkelig bretter opp ermene for at streiken skal ha minst mulig konsekvenser for passasjerene :up:

Det der er topp passasjerservice! Men jeg tenker også at det kan være bra for BA, det har vært mye snakk om streiker der, og det har skremt folk fra å kjøpe billetter hos dem. Med et slikt tillbud så kan de nok kanskje berolige en del kunder.

God kundeservice af BA og godt for SAS at få lidt flere pax i disse dage :)

Aftalen er opsigtsvækkende, idet de såkaldte "reprotection agreements" altid forsøges gennemført indenfor alliancerne. Men i dette tilfælde samarbejdes på tværs af alliancerne, idet British Airways tilhører Oneworld-alliancen, mens SAS er tilknyttet Star Alliance.
Nød lærer fanden å spinne nakne fluer, eller noe sånt ;)

Spøk til side - bra at man innser allvoret og velger å ta vare på pax ved å tenke litt utenfor boksen (og alliansen)

Det interesante er nå at også Ryanair står på listen over flyselskaper som skal fly for BA...
Tja, fordi?
Et fly som kan leies inn er et fly som kan leies inn. Jeg tolker det slik at det ikke er snakk om å lempe pax over på FR-flighter.

Ser nesten ut som om jeg burde prøve å ta en rundreise i europa med BA fra 20-22. Kan fort bli mange nye spennende flysellskaper.

Tror kanske inte att UNITE hade räknat med ett motstånd av det här slaget från BA.

Det er tydeligvis ikke bare UNITE som har streikekasse ... BA casher ut og det kan være en god investering midt oppe i det hele.

Jeg må si jeg er overrasket over kampviljen til BA her. Og det er nok UNITE også. Nå har jeg ikke studert i detalj, men for meg virker det som om BA her tar kampen for rettigheten til å kunne styre eget selskap - for å si det stort. En kamp enkelte andre selskap kanskje også burde tatt.

På meg virker det som om BA kan komme styrket ut av dette og ha en konkurransefordel i etterkant.

Og det er Jet2 som flyr BA-flightene mellom Oslo og London 20.-22. mars

Er det bare mig eller er der andre !!!!!
Tænker lidt på om UNITE har haft kontakt med andre faggrupper f.ex i BA..Der skrives jo en del om, at BA vil bruge andre faggrupper som Cabin Crew...Hvordan ser UNITE på det ?? og de engelske fagforeninger ??
Har Unite kontakt til andre fagforeninger rundt omkring som kan støtte op om UNITE, således at flyene måske ikke lastes/tankes/rengøres osv osv for ikke at snakke teknisk klargøring.
Fint nok at BA bruger ikke BA fly, men flyene fra de andre selskaber skal trods alt stadig serviceres..
Havde virket bedre hvis BA havde lukket "butikken" fuldstændig i de perioder strejken stod på....Det er lidt mere "hårdt mod hårdt"
Hilsen
Ole

Hvis BA skal lukke butikken i de ukene streiken står på, så kan det fort hende at de lukker permanent. Med de resultatene BA har levert de siste årene, så har de vel ikke all verden av streikekasse å tære på, så det er nok litt sin egen overlevelse de tenker på.

Her kunne man også fått seg billig milagerun:
On the shorter European flights there may not be a separate business class cabin, but we will endeavour to seat you at the front of the cabin.

In order for you to retain access to lounges and for Executive Club members to receive the Club Europe Executive Club miles and points, your booking will remain in Club Europe, although you will not receive a differentiated business class seat or service onboard these flights.
You will be eligible for downgrade compensation and a partial refund.

Er det bare mig eller er der andre !!!!!
Tænker lidt på om UNITE har haft kontakt med andre faggrupper f.ex i BA..Der skrives jo en del om, at BA vil bruge andre faggrupper som Cabin Crew...Hvordan ser UNITE på det ?? og de engelske fagforeninger ??
Har Unite kontakt til andre fagforeninger rundt omkring som kan støtte op om UNITE, således at flyene måske ikke lastes/tankes/rengøres osv osv for ikke at snakke teknisk klargøring.

Hvorfor skulle de andre fagforeningene gjøre det? Striden i BA har vel en del likheter med en konflikt i et større skandinavisk flyselskap nylig. De fleste andre er enige, men UNITE/BASSA har forhandlet i over et år uten å komme noen vei. I tillegg mener jeg det på Tatchers tid ble innført regler ang. sympatistreik.

En ting er at BA vil bruke andre faggrupper som CC, men i tillegg er det mange CC som ikke vil streike. Ikke alle er medlem av BASSA, men det kan også virke som om det er stor uenighet internt om denne streiken. Det sto vel i en eller annen avis i dag at de vil operere flere flighter enn planlagt med BA metall fordi flere CC enn ventet har sagt seg villige til å ikke streike. Mulig trusselen om å miste staff travel på livstid har hatt sin effekt.

Havde virket bedre hvis BA havde lukket "butikken" fuldstændig i de perioder strejken stod på....Det er lidt mere "hårdt mod hårdt"
Hilsen
Ole

Hvorfor det? Målet er jo først og fremst å straffe BA og det får de jo til. Dette blir svimlende dyrt for selskapet. Skal butikken stå i flere dager så er det også paxen som blir straffet. Jeg syns dette gjennomføres på en glimrende måte.

'Breaking News' på telefonen min sier nå at forhandlingene er brutt sammen og streiken er et faktum .. (CNN)

Back