• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Planer om økninger til Norge og Sverige

  • Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date
Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Da får vi bare krysse fingrene for at de ikke har nok 757 til deres ekspansjoner slik at de må bytte ut en 757 på Osl med en 777:D
 
Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Heisann HMWK...
Har CO mange nok 757 til å fortsette denne ekspansjonen?
... Vi har 41 B757-200 i service og de er delt opp i "domestic" og "BusinessFirst" konfigurasjon. Vet ikke i farten hvordan fordelingen er, men det blir selvfølgelig flere og flere BusinessFirst fly. 9 av den førtse gruppen på 11 B757-200 har winglets installert i dag, og det blir også flere etter hvert. Vi har også 9 B757-300 som brukes stort sett domestic og vi får 12 B757-300 fra ATA, som MOW sier, og ender da opp med 21 B757-300 totalt. Det første ATA flyet, ship 869 som tidligere hadde registrering N559TZ, er allerede i service...:up:

MartinL... Ja jeg vet ikke om det blir noen B777, men det kan jo hende en B787-8 kommer den veien en gang...:) Vi signerte forresten en kontrakt med GE forrige uke for å installere GEnx på de fremtidige B787 våres. Både GEnx og Rolls Royce Trent 1000 er helt suverene motorer, men vi sitter i en bedre forhandlingsposisjon med GE... ;)
 
Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Er vel større mulighet for at CO kommer med 767-200 til Oslo i framtiden enn en 777,eller hva Dag?
 
Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Det er jo bare gull - mye mer klasse over en 767-200 enn en 777! :mol
 
Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Heisann "amatør"... Ja dette kan jeg ikke svare på, men det er ikke så stor forskjell på setekapasiteten på en B767-200 og en B757-200. Vi bruker de få... 10X... B767-200ER'ene på marked "dypere" inn i Europa. Det er vel et faktum at B767-200 Economy Class på flyene våres, med blant annet egene videoskjermer i setene, er nok en del bedre enn Economy Class på B757'ene våres, men BusinessFirst setene og servicen er den samme.

Jeg ville heller todd på noen nye destinasjoner... men dette har jeg lite greie på...
;)

Dag
 
Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Originally posted by MartinL
Nå skal ikke jeg dra på meg noen stor rolle som lærd etter mine år på skole, men SAS sin oppførsel ovenfor kunder og konkurrenter strider mot ALT jeg har lært i alle fag om hvordan man skal drive en organisasjon.

:devot:
Skal ikke kalle meg lærd heller, men som (uviktig) kunde er det akkurat den følelsen jeg sitter med også. Man kan ikke skylde på dårlige tider i bransjen og konkurranse fra LCC'er heller, situasjonen har vært den samme for de fleste flyselskapene.
 
Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Intressant det där med Göteborg eftersom jag själv bor där. ;) Skall sägas att City Airline har planer på att börja flyga Göteborg-New York med någon form av mindre jet flygplan antagligen med en A319 eller något liknande. Men de har sagt att detta projektet är ett riskprojekt eftersom det skulle kunna äventyra hela flygbolaget om det inte skulle gå bra.
 
Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

767-200 hadde vært godt nytt for pax'en med bedre benplass, PTV's og ikke minst at det er en widebody.

762'ene til CO har 25 på business og 149 på economy, 752 har henholdsvis 16 og 156. Så det hele ender vel opp med et spørsmål om det blir mer businesspax kontra oss andre blant de "uvaskede massene". En annen ting som kanskje kan føre til B762 er om det blir mer cargo ombord, men det er vel kanskje mindre trolig?
 
Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Originally posted by OEH
SVG-OSL-IAH med 762 kanskje?

Nå har vel CO interliningavtale med SK, så det blir neppe veldig aktuelt. Men med to daglige fra CO på OSL hadde det vært moro å spotte... :spin:
 
Re: Planer om økninger til Norge og Sverige

Blir vel snakk om en A319CJ tenker jeg.
 
Back
Top