Pin(s) - noen som samler på det eller Patch/jakkemerker

ATC-flyradar

Traveler
Medlem
Pin(s) - noen som samler på det eller Patch/jakkemerker

Forespør om noen gang flyselskapene har laget Pin(s) til ansatte og for salg til kundene sine ??

Kanskje noen har en pen samling også !!

Jan

Re: Pin(s) - noen som samler på det eller Patch/jakkemerker

Jovisst ... har selv en del liggende ... skal se om jeg faar somlet meg til aa ta bilder av noen av dem ..

Originally posted by LN-MOW

Jovisst ... har selv en del liggende ... skal se om jeg faar somlet meg til aa ta bilder av noen av dem ..

Bilder - Takk.

Jan

SAS gjorde en liten sats med pins inför OS i Lillehammer 1994. Dessutom finns ju Star Alliance-pinsen med två fenor, t ex SAS + Lufthansa.

Originally posted by Viking255

SAS gjorde en liten sats med pins inför OS i Lillehammer 1994. Dessutom finns ju Star Alliance-pinsen med två fenor, t ex SAS + Lufthansa.

Hva med Scanair (flyselskapet) - finnes det noe Pins ??

Jeg kunne tenke meg å lage pins av flyselskaper som har blitt oppkjøpt, byttet navn osv.

Hva finnes av (R) varemerker av Premiair, ScanAir, (Mytravel) bÿtter navn snart ??

Hva med (R) av varemerker som Colorair, Busybee osv -- noe som vet noe om dette ??

Kanskje jeg kan lage (China) 1:400 av tidligere utgåtte flysel¨skaper !

Er det noen paragrafrytter her som kan jussen om dette !!

Jan

Originally posted by ATC-flyradar

Originally posted by Viking255

Hva med Scanair (flyselskapet) - finnes det noe Pins ??

Jeg kunne tenke meg å lage pins av flyselskaper som har blitt oppkjøpt, byttet navn osv.

Hva finnes av (R) varemerker av Premiair, ScanAir, (Mytravel) bÿtter navn snart ??

Det finns Scanair-pins från 60-talet, samma stil som SAS-emblemet fast med Scanairs logo under. På 70- och 80-talen fanns det barnpins av typ "Junior Captain" och liknande, även hos SAS och andra bolag. De finns på Tradera ibland, t ex just nu: http://www.tradera.com/_Nalmarke_Scanair-auktion-46490475

50906304_1.jpg

Rättigheterna till namnet Scanair ägs fortfarande av SAS, så vitt jag vet. Det fanns ett kortlivat dotterbolag till Viking Airlines som hette Scanair International Airlines för några år sedan, det namnet försvann väldigt fort.

Samler ikke på pins, men den dagen jeg begynte i SAS, så kjøpte min daværende samboer en pin med Snoopy sittende på Sopwith Camel'en sin (hundehuset) med hjelm og briller. En kjær liten sak som jeg satte stor pris på. Den forsvant for 4-5 år siden, men er visst helt umulig å få tak i nå. Den ble kjøpt i terminalen på FBU. Kanskje noen andre har kjøpt maken, og som nå ligger i en skuff ett eller annet sted?

Eg har en stor samling av militære Patch og Jakkemerker. Ca. 160 Stk.

Prøver å bli kvitt an, men e ikke lett...

Ø

har selv en større sammling på patcher men det er fra forsvaret. ca 150 til 200 fra RNoAF og med resen av verden blir det en ca 1000 merker tilsammen.

Noen som hvet hvor man kan få tak i disse Star Alliance-pinsene
SAS+Star Alliance tails eller f.eks SK+LH tails?

Last edited:
Back