Originally posted by Karlson
Synd at vi piloter alltid blir fremstilt som en fare da det er snakk om security. Det er aldri kritikk av sikkerhetspersonellet.
Originally posted by Gandalf
Det Aftenposten ikke refererer:
Vitner sier til NRK Nordland at piloten glemte å ta av klokka da han gikk gjennom kontrollen. Dermed pep det i scanneren og piloten gikk tilbake og tok av seg klokka. Deretter passerte han scanneren uten at alarmen ble utløst, men sikkerhetsvakten forlangte likevel at piloten skulle ta av seg skoene.
Hadde selv gleden av å reise hjem fra Bodø i ettermidag. To sluser åpne, damen i den ene forlanger sko og belte av, mannen i den andre gjør det ikke. Gjett hvilken sluse jeg gikk gjennom....? (Ingen Flax-lodd for rett svar!)
Avinor har for tiden en "kundeundersøkelse", vi på "innsiden" får svare via intranettet vårt, det ble en lang avhandling fra min side om varierende sikkerhetskontroll, "private regler" hos enkelte vakter, nedverdigende behandling av ansatte (det er ikke bare aircrew som blir singlet ut) osv....
Eksempel, 7 januar, Sola: Alle med synlig ID kort må av med skoene, "regler" i følge damen. Javelja....
Er heldigvis kommet til skjellsord og alder slik at jeg biter i meg kommentarer, men det frister, det frister. Dessverre har vi gitt enkelte kjøtthuer for mye makt!
Mvh,
Originally posted by Chaos Controller
Det jeg synes er litt merkelig, er at det alltid er piloter som havner i braak i sikkerthetssjekken, i allefall om man skla basere det paa det som havner i avisene.
Jeg kan ikke huske aa ha lest om fly som har blitt forsinket fordi flyvertinner, pursere, tug-sjoefoerer, flygeledere, stuere eller andre har blitt holdt igjen i sikkerhetskontrollen.
Originally posted by ph-ndr
Det jeg synes er litt merkelig, er at det alltid er piloter som havner i braak i sikkerthetssjekken, i allefall om man skla basere det paa det som havner i avisene.
Jeg kan ikke huske aa ha lest om fly som har blitt forsinket fordi flyvertinner, pursere, tug-sjoefoerer, flygeledere, stuere eller andre har blitt holdt igjen i sikkerhetskontrollen.
Med muligheter for å ha behov for å kirurgisk fjerne foten fra munnen min, så vil jeg vel tro at det som gjør det ekstra spesielt med piloter er at de er vel den ene gruppen folk som har anledning til å utføre akkurat hva de vil, i kapasitet av å være i full kontroll av flyet.
-A
Alle disse uniformseffektene består av litt metall som tilsammen gjør at det pep hver gang.
Bedre ukledd, sulten men med ro i sinnet enn opphisset, mett og velkledd!!
Tja, er jo alltids to piloter om bord i passasjerfly, saa er jo en person aa overmanne foer man kan gjoere som man vil.
Er heller ingenting som tilsier at piloten maa kapre sitt eget fly, kontrollen er vel like mye for aa sjekke at han ikke har med vaapen eller lignende som blir gitt til en passasjer paa en annen flygning.
Og om maalet bare er aa krasje et fly har vel en flygelder like stor mulighet til aa gjoere det som en pilot ved aa radarlede flyet i en fjellvegg eller lignende?
Og om maalet bare er aa krasje et fly har vel en flygelder like stor mulighet til aa gjoere det som en pilot ved aa radarlede flyet i en fjellvegg eller lignende?
Og likevel får du ha med saft på jobben, og gå med metall i lommene?
-A
Synd at vi piloter alltid blir fremstilt som en fare da det er snakk om security. Det er aldri kritikk av sikkerhetspersonellet.
Er dette fordi pilotere blir daarligere behandlet av vekterne, er pilotene mer haarsaare, eller er det ikke interessant nok til aa bli skrevet om om det er andre som plages av vekterne?
Det er helt mulig å gå igjennom en detektor uten å sette den av. Jeg har for moro skyld gått igjennom med en lukket knytteneve full av mynter i tillegg, også. Med belte.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.