PIA-quest

Replying to Topic 'PIA-quest'

Originally posted by PP

Glædeligt at se endnu et selskab på CPH fast med 772 - i øjeblikket er det udelukkende SQ der benytter denne type på CPH.

Det må vel også være første gang 777 benyttes på OSL til fast rutetrafik...

Det ER første gangen en 777 kommer til OSL.:spin: :devot:
Synd Spottemulighetene er sterkt redusert, så det blir ikke like lett og få tatt bilder av denne lekkre maskina.:baeh

Airbus 330.:)

Der var en tråd for lenge, lenge siden ang. OSL og 777. I følge den, og mitt minne, så skal BA visst nok vært oppe med en 772 ifbm. åpningen av OSL i sin tid.

..og enda en grunn for PIA å sette inn 772. Pr nå står det en B747-300 der oppe med teknisk, denne skulle visst taues til 186 og det var satt opp ny ETD 12:00 i morgen.. Yey!

Hvor mange slike heavy delays har PIA hatt på GM nå? Kan ikke skjønne annet enn at 772 er på sin plass. :up:

Deres A310 begynner vel også å bli relativt tilårskommne?? Blir det B772 året rundt når disse forsvinner ut av flåten deres???

777'erne er vel først og fremst bestilt for å erstatte 742 og 743, samt åpne opp noen nye ruter. Noen direkte erstatter til A310 er vel foreløpig ikke bestilt, men man kan jo håpe på 787 - DET hadde jo vært noe på GM. :up:

Tipper at CO blir de første som flyr med 787 til OSL om noen år..:up:

PIA kommer til å beholde A310ene i flåten til 2010, så sjansene er store for at vi ser dem noen år til på OSL.

Forøvrig kan den nevnes at PIA i går offentliggjorde at i tillegg til de åtte 777ene de nå kjøper, så skal fire til leases inn (type ikke angitt) og leveransene er sluttført innen 2011. Også for ATRene blir det en utvidelse - i tillegg til de sju ATR42-500 som er bestilt så leases det inn tre ATR72er. Til slutt slutt leases det også inn tre A310Fer.

Kilde: http://www.dawn.com/2006/03/12/top16.htm

Originally posted by ph-ndr
Der var en tråd for lenge, lenge siden ang. OSL og 777. I følge den, og mitt minne, så skal BA visst nok vært oppe med en 772 ifbm. åpningen av OSL i sin tid.
Det var vel en 777 inne i mørket en gang i fjor vinter eller året før, husker ikke lenger.
Men det var ikke BA, og jeg tror ikke de var der med 777 i ´98 heller?, men det er nå bare mitt minne ;)

Men at vi får fast mulighet til å se 777 nå, det er på tide. En kombinasjon av ulike flytyper, gjør heller ikke noe :)

Boeing 777 har vi hatt 2 ganger på TRD.

Air Europe Boeing 777-200ER
Continental Airlines Boeing 777-200ER

;) :up: :baeh

Noen som vet om PIA kom med 777-200 idag eller om den kom med 747-300?

Airbus 330.:)

Noe sier meg at vi hadde fått vite det om det hadde vært en 772..? ;)

Var nok en god gammel 747-300.... fortsatt ex Cathay?

Ihvertfall BFV som var her.. tror jeg..

Rune

Det har ikke vært B777 her på GM noen gang siden vi åpnet, da hadde jeg hørt om det...

OM det skulle ha vært, så gi meg bevis :smokin

Back