• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

PIA 777-200 tider OSL

Replying to Topic 'PIA 777-200 tider OSL'

Ligger ikke inne i det hele tatt på Søndag så vidt jeg kunne se idag.. :(

Ja, maskinen skal fly på Søndager utover Sommeren.
Nei, den kommer ikke førkommende Søndag - og det er det jeg mente med svaret.

:cool2

Har nettopp snakket med kontakter i tilsynet jeg da, og det ser ut til at den HAR lov å komme den, så da er det bare fritt frem med telelinser og pussefiller til å pusse disse...

Da KAN det vel hende den dukker opp neste helg eller uka etterpå :)

:nor

hmm.. kanskje man sku ta seg en tur nedover.. har jo friuka :) Noen som stiller som Guide? ;)

nja.. alle som melder seg frivillig er aktuelle da ;)

Men noen som vet hva som skjedde med Lørdagsruta de hadde direkte til Islamabad fra OSL?
Rart det ikke er marked for den ruta.

Airbus 330.:)

Tror de pleier å kutte den midt på vinteren. Vi har jo 2 x B747-300 (snart B777) istedenfor 3 x A310 nå da :)

Endrer seg kanskje til 3 x igjen til sommeren!

Originally posted by vadheim

Tror de pleier å kutte den midt på vinteren. Vi har jo 2 x B747-300 (snart B777) istedenfor 3 x A310 nå da :)

Endrer seg kanskje til 3 x igjen til sommeren!

Kan være det ja.
Hvor mange tar en A310 kontra B747/777?

Airbus 330.:)

Tror det er plass til ca 220 pax i A310 , mens B777 tar fra 300 - 440 allt etter inndeling.

Dvs en B777 = 2 x A310

Originally posted by ENGM RAMP

Har nettopp snakket med kontakter i tilsynet jeg da, og det ser ut til at den HAR lov å komme den, så da er det bare fritt frem med telelinser og pussefiller til å pusse disse...

Da KAN det vel hende den dukker opp neste helg eller uka etterpå :)

:nor
Hva skulle årsaken være til at de evt IKKe kunne bruke B777 på OSL ?

Vel, i fjor når de meldte sin ankomst fikk jeg høre at de ikke fikk lov å fly hit pga manglende godkjennelse av tilsynet her i Norge....

Var visstnok usikkert om det var at de ikke fikk lov å fly inn til OSL med pax og den flytypen eller om det var andre ting, vi fikk aldri konkrete svar hva det var...

Men som sagt, snakket med kjente i tilsynet nå, og det SKULLE være iorden, så vi får se

Høres bra ut!

Da er det bare å dra seg opp til Gardermoen! :up:

Nå påståes det på "naboforum" her at man ikke kan forvente seg 777 på onsdag og heller ikke på de neste 2 mnd pga pilotmangel på 777 i PIA. Om det er tilfelle vet ikke jeg, men i såfall betyr det jo at en bare kan spenne av seg skia for førstkommende onsdag. :naughty:

Back