Phuket - BKK - en uke ledig

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
Da har jeg fått booket meg en uke i Phuket fra ankomstdato med Turkish til BKK. Men så har jeg torsdag-onsdag ledig i området fra torsdag 16.02 til onsdag 22.02.

Spørsmålet er hvor jeg skal tilbringe denne knappe uken. Har tenkt på både Vietnam og Kambodsja, eventuelt en kombinasjon. Det er jo mange billige billetter å finne... Eller bør jeg oppleve f.eks. Nord-Thailand.

Noen som har noe tips? Jeg reiser altså fra Phuket torsdag 16.02 og skal være i BKK onsdag ettermiddag. 22.02.

Ettersom jeg har en hel uke med strand, billig øl og ukultur, kan det være interessant å oppleve noe annet. Det bør være rimelig og ikke for stressende. Samtidig må det ikke være helt utenfor allfarvei.

:spin

Jeg kan anbefale en snartur til Siem Reap for å se på tempelruinene der. Tok Bangkok Airways dit og hadde en pakke på 2 dager med hotell og guiding.

Jeg kan anbefale en snartur til Siem Reap for å se på tempelruinene der. Tok Bangkok Airways dit og hadde en pakke på 2 dager med hotell og guiding.

Ja, takk ! Jeg angret på at jeg ikke reise dit sist jeg var i området (spesielt i og med at den unge mannen i setet ved siden av om bord på LH mot BKK var arkeologistudent fra Kambodsja....). Men det er bare om å gjøre å kombinere det med noe annet fornuftig - og Vietnam frister også. Tror at fly Phuket-Ho Chi Min-Siam Reap-BKK hadde vært perfekt, men det er jo dette med å finne de beste, billiste og smarteste måtene da...:fly

I Nord-Thailand er vel Chiang Mai en av de store turistmagnetene. Beskrevet i denne (svære) trip reporten: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=88698

Skulle jeg reist til Vietnam hadde jeg definitivt passet på å få med meg Ha Long bay. Jeremy og gjengen ender opp der i Top Gear - Vietnam Special. Skikkelig fint område! :)

Skulle jeg reist til Vietnam hadde jeg definitivt passet på å få med meg Ha Long bay. Jeremy og gjengen ender opp der i Top Gear - Vietnam Special. Skikkelig fint område! :)
Og til forveksling lik Phang Nga Bay i Thailand, tilgjengelig som dagsutflukt fra Phuket.

Back