Jeg ville iallefall unngått Luftfartsskolen. Ikke av personlige erfaringer, men når jeg ser prisene per flytime.
P.s Jeg gjorde PPL på 6 uker, det var ikke i Norge. Med sommeren vi hadde i Norge, tror jeg ikke det hadde vært lett.
Hvor mye ekstra er du villig til å betale for å få en Corvalis utsjekk? Og det å betale så mye for å fly nye fly har jeg aldri skjønt helt poenget med, du ender uansett opp med samme sertifikater. Er tross alt en single engine piston vi snakker om her, lite vits å betale skjorta for å fly det bare fordi flyet har en fancy cockpit og ´nybil´ følelse![]()
Er ikke Corvalis utsjekken jeg betaler ekstra for, men å slippe å ta flere måneders permisjon fra jobb uten lønn gjør saken litt annerledesMå jeg ta permisjon fra jobb blir det plutselig ikke så mye billigere på Røros allikevel...
Easy math...
Å fly Corvalis er nok i seg selv ikke noe mål, men å fly IFR nav til London på samme tida som man ellers ville brukt på IFR til Sola er jo litt spennende da...
Andre har kanskje andre prioriteringer og behov, men dette er mine betraktninger ... Hvorfor hoppe rundt i en gammal doning når man har muligheten til å hoppe rundt i en ny?
Som instruktør advarer jeg mot å ha jobb samtidig som en tar denne utdannelsen. DET blir fort dyrt. CPL-IR-MEP modulærtldpå stipulert tid er ingen dans på roser. Det krever full attention.
Det er ikke noe problem å ta ATPL-teorien i kombinasjon med jobb, så lenge man har Bristol så går det som en lek.
Jeg tok ikke CPL IR modulært, men som kreditering. Også dette i kombinasjon med full jobb. Det gikk ikke ut over jobb, førte ikke til ekstra flytimer eller ekstra forsøk på eksamen.
Det handler egentlig om motivasjon og struktur, som det gjør gjennom hele flygerutdannelsen.
Kan forøvrig anbefale LFS på Torp, de er profesjonelle og har et høyt nivå på instruktørene.
1 Ikke bland sammen modulært kurs og kreditering--To helt forskjellige ting.
2 Ikke noe problem med jobb sammen med utdannelsen? --Uttaler du deg som
FI eller er det din egen erfaring?
Hva som er lett for noen er tricky for andre --ikke sant??
Jeg er FI(A) -(IR-MEP/SEP) --min erfaring er ikke sammenfallende med din.
1 Ikke bland sammen modulært kurs og kreditering--To helt forskjellige ting.
2 Ikke noe problem med jobb sammen med utdannelsen? --Uttaler du deg som
FI eller er det din egen erfaring?
Hva som er lett for noen er tricky for andre --ikke sant??
Jeg er FI(A) -(IR-MEP/SEP) --min erfaring er ikke sammenfallende med din.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.