1 Ikke bland sammen modulært kurs og kreditering--To helt forskjellige ting.
2 Ikke noe problem med jobb sammen med utdannelsen? --Uttaler du deg som
FI eller er det din egen erfaring?
Hva som er lett for noen er tricky for andre --ikke sant??
Jeg er FI(A) -(IR-MEP/SEP) --min erfaring er ikke sammenfallende med din.
Jeg blander ikke noe som helst, jeg kommenterte kreditering. Hvis du leser innlegget mitt så påpeker jeg også dette.
Hvis det er greit å kombinere ATPL teori og eksamener + kreditering med jobb, så bør det også gå an å kombinere ATPL teori og eksamener + modulær flyging med jobb. Det vil selvsagt ta lenger tid, men begge tilfeller innebærer noe lesing og noe flyging.
Jeg uttaler meg ikke som FI, men på generelt grunnlag om flyutdannelse. Folk er forskjellige, men til syvende og sist er det motivasjon og struktur som er det viktige, ikke om man jobber ved siden av eller ikke.
Dersom man synes ting er så forbanna tricky, så er det på tide å se på om man faktisk har valgt riktig utdannelse.
Som litt mer svar til den første posten vil jeg anbefale følgende:
Ta PPL i Norge, og deretter ATPL-teori. Dra til USA, ta CPL/IR og bli instruktør og bygg timer. Ta kreditering mens du er hjemme i Norge på ferie noen uker midt i instruktørtiden, dra tilbake til USA og jobb som instruktør til visumet går ut, samtidlig som du søker på jobber i Norge.
Da søker du på jobber i en periode der du flyr for fullt, er current og har alle sertifikater. Dukker det opp en bra jobb, så tar du den, gjør det ikke det, så samler du bare timer til du må hjem.
På denne måten vil du sitte med 1000-1500 timer totalt etter 24 mnd i USA. Legg til noen mnd i forkant på PPL og ATPL-teori