Petter Jansens brev til deg

Replying to Topic 'Petter Jansens brev til deg'

Originally posted by MartinL


Saken hadde vel sitt utspring i at enkelte avganger fra SAS var mer utsatt for instillinger enn andre, og om SAS hadde økonomiske motiv for dette.

Da skjønner jeg ikke hva den generelle regulariteten for selskapene har av betydning i dette tilfelle!
Enig. Synes vel at SAS Braathens har kommet opp med en forklaring på at dem ser seg nødt til å innstille avganger da dem har mange tekniske problemer, AOC-vansker, crewplanlegging etc.
Men SAS burde kanskje heller ha sett at programmet deres er for tøft for flåten og ansatte, og heller kuttet ut en eller 2 avganger mellom de mest trafikkerte byene.

Synes forklaringen og brevet/forklaringene kanskje burde kommet FØR Kjos påpeker alle instillingene...
 
Replying to Topic 'Petter Jansens brev til deg'

Spennende tider framover i SAS og SAS Braathens med andre ord.
 
Replying to Topic 'Petter Jansens brev til deg'

Originally posted by Hurum


Originally posted by MartinL


Saken hadde vel sitt utspring i at enkelte avganger fra SAS var mer utsatt for instillinger enn andre, og om SAS hadde økonomiske motiv for dette.

Da skjønner jeg ikke hva den generelle regulariteten for selskapene har av betydning i dette tilfelle!
Enig. Synes vel at SAS Braathens har kommet opp med en forklaring på at dem ser seg nødt til å innstille avganger da dem har mange tekniske problemer, AOC-vansker, crewplanlegging etc.
Men SAS burde kanskje heller ha sett at programmet deres er for tøft for flåten og ansatte, og heller kuttet ut en eller 2 avganger mellom de mest trafikkerte byene.

Synes forklaringen og brevet/forklaringene kanskje burde kommet FØR Kjos påpeker alle instillingene...
Som Jansen skrev i brevet, så er mye av skylden samkjøringen av 2 helt forskjellige crew systemer.
Rent økonomisk sett, så vil det jo da være tullete og kutte ut 2 avganger pga ett midlertidig problem.
På nyåret vil vi nok se ett SKBU, som leverer ett bedre produkt, og som ikke vil ha noen problemer med å matche DY på regularitet.

Godt nyttår til dere alle!:cheers:
 
Replying to Topic 'Petter Jansens brev til deg'

OK - mener at TV2 dokumenterte at innstillingene var i oktober, november og desember...altså et kvartal. Hadde vel vært rederlig å kutte et par avganger og unngåttmasse negativ omtale i media og småsure passasjerer...og være nødt til å sende brev til alle SAS-passasjerene...men bare min mening som sagt.
Blir jo spennende å se om SAS klarer å få alle avgangene sine avgårde selv om vi skriver 2006.
 
Replying to Topic 'Petter Jansens brev til deg'

Originally posted by FBU


På nyåret vil vi nok se ett SKBU, som leverer ett bedre produkt, og som ikke vil ha noen problemer med å matche DY på regularitet.

Godt nyttår til dere alle!:cheers:

REGUALRITET = ANTALL GJENNOMFØRTE AVGANGER VS PLANLAGT PROGRAM - ONTIME HAR I K K E NOE MED REGULARITET Å GJØRE.

ONTIME ER ONTIME FOR GJENNOMFØRTE AVGANGER UAVHENGIG AV REGUALRITET......
 
Back
Top