• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Petter Jansen , Avinor neste

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Den sparkede SAS Braathens-sjefen Petter Jansen er valgt inn i styret i Avinor.

http://www.na24.no/naeringsliv/article669008.ece

Replying to Topic 'Petter Jansen , Avinor neste'

Høres fornuftig ut med en med erfaring fra begge sider av bordet i Avinorstyret!

Det er fint med alle disse styrene disse sjefene (og eks-sjefene) velger hverandre inn i .... :up: :sarc

Originally posted by LN-MOW

Det er fint med alle disse styrene disse sjefene (og eks-sjefene) velger hverandre inn i .... :up: :sarc

He he, nå ble han faktisk valgt inn av statsråden da, så ikke si at det er sjefene som velger hverandre inn. Det er hele eliten.....:lol

Bra at det skjer utskiftninger i Avinor og at en får inn folk med erfaring fra luftfarten.

Uten å trå noen på tærne så håper jeg Stensbøl ikke hentes inn her også.:p

Petter Jansen måtte da en gang gå fra Luftfartsverket fordi han var så upopulær. Smart.

Nå har sikkert Jansen blitt voksen og flere av hans motstandere har kanskje gått over i pensjonistenes rekker, men noe sier meg at f.eks Isak ikke feirer i kveld...

For de uinnvidde var Jansen regiondirektør på Fornebu i sin tid. Det var slossing og baluba hele tiden. Dog før min tid, så nå sladrer jeg bare. :sarc

Det var både slåssing og baluba. Og Isak tar seg nok i alle fall ikke en øl for å feire.

Men PJ var i alle fall en hyggelig fyr å forholde seg til. Mulig vi i luftwaffe ble forfordelt siden han akkurat hadde jobbet i Forsvaret selv.

ser at også Bård Mikkelsen har fått plass i styret, tidligere administrerende direktør i Widerøes Flyveselskap (før Watle). Inge Hansen (den nye styreformannen) sin kjenskap til luftfart er også stor - han har slitt noen gullkort i sine år i næringslivet, så han skal nok kunne ivareta passasjerenes interesser:nor

Petter Jansen var vel neppe ansatt tidligere i Avinor for å være populær vil jeg tro.
Hans oppgave var vel å drive forretning skulle jeg mene.
Det er ikke alle som blir populær av å drive forretning i fedrelandet.

Nå er ikke Petter ansatt i Avinor heller, men styremedlem. Skal være med å trekke opp de store linjene, og holde administrasjonen i øret.

Back