Superhai
ScanFlyer Rusty
Replying to Topic 'Pepper til SASBraathens i TV2 nyhetene 2100'
Industrielle årsaker er f.eks. streik.
Hvis man kommer til Gardermoen 1. juledag og ser på oversikten over avganger, så ser man mange det står Cancelled på, og det er normalt en type kommersielle kanselleringer (COMM). De er normalt tatt ut av bookingsystemet tidlig, ihvertfall i seriøse selskaper. Det er et begrep som man kan bruke i standard IATA meldinger. Begrepet ble mye omtalt når de "nye EU reglene" ble iverksatt.
Cockpit trenger ikke så mye tid på en turnaround, men det kommer ann på om man skal bytte cockpitcrew, rutiner og hvem som gjør hva i selskapet. I turnaroundprosessene er det uansett alle faktorene som må taes med i betraktning uansett.
Industrielle årsaker er f.eks. streik.
Hvis man kommer til Gardermoen 1. juledag og ser på oversikten over avganger, så ser man mange det står Cancelled på, og det er normalt en type kommersielle kanselleringer (COMM). De er normalt tatt ut av bookingsystemet tidlig, ihvertfall i seriøse selskaper. Det er et begrep som man kan bruke i standard IATA meldinger. Begrepet ble mye omtalt når de "nye EU reglene" ble iverksatt.
Cockpit trenger ikke så mye tid på en turnaround, men det kommer ann på om man skal bytte cockpitcrew, rutiner og hvem som gjør hva i selskapet. I turnaroundprosessene er det uansett alle faktorene som må taes med i betraktning uansett.