Pausefotos fra brukerforum på OSL + litt til

Halvorsn

ScanFlyer Molded
Pausefotos fra brukerforum på OSL + litt til

Heisann! Begynner å bli en stund siden jeg var oppe på OSL sist, og siden jeg postet egen bildetråd her, så nå var'e jaggu på ti'e! I forbindelse med helgens lille høydepunkt, Scanair/NSFF brukerforum på Flysamlingen på Gardermoen fikk jeg sjansen til både benytte meg av kollektivt til spotterplasser for første gang, og prøve ut mitt brukte 100-400 for første gang til flybilder :D

Som avtalt møtte jeg Baselutvann på Oslo S på Flytoget, og var fremme på OSL 08.48 for å møte Oddi som var så spenstig å ta turen hit fra SVG :)
Norwegianskraken kunne tilby meg LN-DYA i 1:200 som jeg ikke har fra før av, og vi tuslet ut til svingen ved innlandspiren, hvor jeg fikk bl.a. dette

4411641836_9902dae2b7_b.jpg

bildene videre, og det over, er redigert i Aperture 2,1 så ingen oppskjerping er brukt - derfor *kan* bildene oppleves som mindre skarpe, men de er ikke det... JPG ble brukt for å spare plass på maskinen her, så destruktiv redigering måtte dessverre til...
Her ser vi LN-BRH i aksjon

4411642070_3d148877c7_b.jpg

Deretter busset vi oss frem til vollen ved threshold på 19R. Med scanner, motlys og godt humør fikk vi oss en fin start på dagen, men for det meste SAS og NAX...

4410874993_c0e9b6cb01_b.jpg

4411643802_daebd6d05b_b.jpg

(ja de siste er skjeve)

Så bar det til Flysamlingen for gode foredrag, og i spisepausen rakk vi å faktisk å få med oss både WIFs
LN-WIA

4411644142_eb8ed1fe91_b.jpg

og en ny en i samlingen av FI for meg TF-FIZ

4411645164_4322032db0_b.jpg

Det var for det meste det jeg hadde å komme med for denne gang - blir mer når snøen snart takker for seg - med andre ord uti april en gang, tenker jeg...
-Halvor

Re: Pausefotos fra brukerforum på OSL + litt til

Flotte bilder! Skulle gjerne hatt første bildet i 1920x1080 til å bruke som bakgrunnsbilde. ;)

jo takk - synes skarpheten ble betraktelig bedre på 17" skjerm istedet for 3" med elendig oppløsning i forhold :P ja absolutt!! Vi må få gjort mer av spottinga iallefall iløpet av året :) god helg videre =)

Flotte bilder! Skulle gjerne hatt første bildet i 1920x1080 til å bruke som bakgrunnsbilde. ;)

kan sikkert sende på mail altså =) Tenkte å redigere bittelitt til i Photoshop i mårra, da. Bl.a. fjerne noise i skyggen av flyet. Men tusen takk - tar det som et kjempekompliment :D:D

Lekkert! Synes da alt så skarpt ut her jeg! ;)

Men skjønner ikke hvordan dere fikk de to øverste bildene der... Flotte vinkler!

Send meg en PM når du er ferdig med å fikse på bildet, så skal du få en email du kan sende det på. :)

Lekkert! Synes da alt så skarpt ut her jeg! ;)

Men skjønner ikke hvordan dere fikk de to øverste bildene der... Flotte vinkler!

De to øverste bildene er tatt på venstre side (innlandsiden) av terminalen... flyet er på vei mot Gate 23
Det er en veldig fin plass å ta bilder fra på øverste plan der. :up:

Halvorsn: nydelige bilder dette :)

Hyggelig og treffe på deg Halvorsen :D og utrolig finne bilder :D

Flotte bilder! :up:
Og de var da skarpe? :lol:

@hurvert: Kan stemme bra det! Takk :)
@oddi: i lige måde, takk skal du ha =)
@OSL-MRU: Ja de er ikke gale, eneste er at jeg liker å skjerpe dem opp selv i RAW istedet for å skjerpe i kameraet i JPG ;) takktakk

Lekkert lekkert! Dette var en fornøyelse å bla igjennom!

Veldig bra, morsomt å kunne sette et ansikt til forumistene også. Fin dag i går.

Enig! Ålreit å kunne diskutere "live", som i en ekte samtale istedet for bare skriverier og avatarer. Hehe, ja kunne tenkte meg et nytt møte til høsten omtrentlig uka etter/før høstferien - god tid for fint lys i pausene og halvtårsplan :)

Nå skal det forresten sies at jeg brukte 17-70mm på de to første bildene, hvis en lurte på hvordan en 100-400 kunne få en brennvidde på 70 mm og 44mm, hehehe...

De to øverste bildene er tatt på venstre side (innlandsiden) av terminalen... flyet er på vei mot Gate 23
Det er en veldig fin plass å ta bilder fra på øverste plan der. :up:

Halvorsn: nydelige bilder dette :)

Åjaaa, selvfølgelig xD Så ut som om de stod på noe høyt på nordsiden av terminalen, og at SAS'en skulle til å svinge ut på G og taxe til 19L. Men ser det jo helt tydelig nå x)

Jasså, så det var deg m/ følge som dukka opp i "pausen" ved Icelandair's avgang. Hyggelig!:p Dessverre måtte vi fyke til neste fotomotiv, så droppa NSFFs opplegg - som jo virka veldig interessant nå når jeg har fått vite om det i ettertid... Bedre lykke neste gang :)

Noe ante meg uansett at bildene dine ville havne her.. ;) Fin og skarp serie!

Back