Patrouille de France på Værnes

Novair

ScanFlyer Gold
Patrouille de France på Værnes

Det var en hyggelig overraskelse at Patrouille de France plutselig dukket opp på TRD i dag. Gruppen hadde med seg ca. 12 fly, som i morgen drar videre til Canada. Tror også vi satte rekord i antall personer på steinvollen i dag, tror ca. 25 stk. Var innom i løpet av dagen.

IMG_5058.jpg

IMG_5026.jpg

IMG_5074.jpg

IMG_5076.jpg

IMG_5051.jpg

IMG_5106.jpg

IMG_4946.jpg

IMG_5110.jpg

IMG_4977.jpg

IMG_5154.jpg

IMG_5144.jpg

PS: Photobucket = :mad:

- Novair

Last edited:
Re: Patrouille de France på Værnes

Jøss, tre support fly? Eller skulle de kansje på static?

Jaja, uansett var det flotte bilder!

Jøss, tre support fly? Eller skulle de kansje på static?(...)

Herculesen er belgisk. Det spørs om ikke Falconen følger med med som VIP- eller ekstra "passasjerfly". Såvidt jeg husker fra den gangen jeg plutselig måtte handle Transallen (den landet på Fornebu når den skulle vært på Gardermoen, og gutta måtte stå og se på at Alpha-Jetene strøk over i lav høyde og landet før dem på GM) var den ganske full av folk og utstyr.

Ja det var en fin dag på ENVA i dag. Selv sto jeg på holding 27 og så på når dem kom inn. Clearancen dem fikk var noe sånt som "formation - cleared to land". Ikke en gang på Ørland så jeg like mange fly på rullebanen under landing samtidig :)

De kom fra MAKS 2009 i Moskva og skal via Keflavik og Goose Bay til Brasil. Fra 24 aug til 11 okt skal de på "tournée en Amérique du sud". ETD ENVA i dag er 0800Z.

Flott serie! Ikke ofte vi får så fint besøk på TRD :)

Flotte bilder!
Skjønte ingenting når jeg kom fra Rygge i går, med et display team stående.
Positiv overaskelese etter helgen på Østlandet ;)

Hehe. Var flere av pilotene som undret over hva de gjorde her. Etter at KLM hadde landet, spurte pilotene øyeblikkelig om muligheten for å bli kjørt over til teamet. Airport patrol plukket de opp og pilotene var ble meget fornøyde.

PS: Hvor finner jeg reg. på disse maskinene?

Last edited:
Back