Passasjerer står fast

imm

ScanFlyer Crusty
Passasjerer står fast

Tour Plus passasjerer som skulle på charterferie til Tyrkia ble idag stående på flyplassen. Grunnen var at flyselskapet hevder å mangle innbetaling fra charter operatøren. Litt forvirring, for en telefon til selskapet sier at flyet går som normalt, men på flyplassen står folk og får beskjed at det ikke går....

www.tourplus.no

Re: Passasjerer står fast

Dårlig kommunikasjon......den var ny :lol:

Føler med dem som står fast på flyplassene

Tour Plus Norge AS har forretningsadresse i Haugerudveien 82 i Oslo. For de som er lokalkjent er det en av høyblokkene på Haugerud. Firmaet er m.a.o. drevet fra hjemmekontoret. Selskapet har ikke levert regnskap for 2005, forøvrig det samme året som de ble stiftet. Muligens var det lite aktivitet slik at man ikke behøver å levere noe for 2005. I tillegg har de gjort følgende endring av daglig leder (ikke spesielt tillitsvekkende):

20.05.2006
Endring av daglig leder
Navn/foretaksnavn: TOUR PLUS NORGE AS
Organisasjonsnummer: 988 844 616
Forretningsadresse: Haugerudveien 82
0674 OSLO
Kommune: OSLO
Organisasjonsform: Aksjeselskap

Daglig leder: Utgår

Jeg er temmlig sikker på at et AS MÅ ha en daglig leder...:p

Originally posted by ph-ndr

Originally posted by LCH

Jeg er temmlig sikker på at et AS MÅ ha en daglig leder...:p

Jepp, selv mitt AS har det! ;)

-A

Trodde det jeg også helt til samme endring dukket opp for
AERITON AIRCRAFT AS

Legg merke til at det står kontaktperson og ikke Daglig leder/ adm.direktør som det står på de fleste andre ASer.

Aeriton forklarte her på formuet at daglig leder "utgår" p.g.a. liten aktivitet i selskapet.
Når et reiseselskap stiftet i 2005 velger å ikke ha en daglig leder etter knapt 6 måneder i drift så er de ikke særlig optimistiske for fremtiden (vi heiser et rødt flagg). Det er heller ikke spesielt tillitsvekende at de står oppført med en boligadresse. Jeg kjenner mange som driver fra hjemmet, de er seriøse, men har det til felles at de ikke er særlig solide (vi heiser enda et rødt flagg). At flyselskapet ikke tar med seg deres gjester er vel enda en grunn til å heise enda et rødt flagg.

Er regel bør vel være å ikke bestille reiser fra obskure selskaper med kontor i en høyblokk på Østkanten.....:old

....men de de sparte sikkert minst 200kr, bare synd det ikke ble noe reise

Tror det hersker like stor grad av økonomisk snusk på Vestkanten :old

Men nok om det. Hadde i alle fall aldri bestilt reise av et selskap som kaller seg Tour Plus og som jeg aldri har hørt om før. Nei, da tar jeg heller RyanAir.:cool:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=131955

Klikbart:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=131955

En slik bortforklaring gir ihvertfall ingen verdens tillit.
Og selv om de skulle klare å frakte folk til Tyrkia i morgen tror jeg tilliten i markedet vil få en alvorlig knekk.

IMM

Vår flight QX394 som skulle gått til Tyrkia 27.09.2006 er flyttet!

QX? Horizon på disse kanter? :colgate:

Ny flight FHY468 er satt opp til 28.09.2006.

Istedet kommer altså Freebird, og de har vi jo hatt på Torp før, den gang de fløy for EirJet, som igjen fløy for Ryanair...

Skal se både de og EirJet dukker opp på Torp igjen en gang utpå nyåret, når Ryanair-pilotene nok en gang når taket på 900 timer pr. år... :rolleyes:

Vi snakker vel igjen om et 'kontrollert duplikat' som ikke er uvanlig ettersom det er for faa tobokstavskoder tilgjengelig ..

Et annet kjent eksempel er EZ -- Sun-Air og Evergreen Int'l.

Ingen kontrollerete duplikater her nei..
Korrekt kode for Sun Express er XQ.. En skriveleif altså...

Noe forenklet tips for å minimere risikoen for ting som dette:

Er det ikke et IATA-byrå, ikke bruk dem.

Det finnes proffe, kunskapsrike og seriøse agenter som er non-IATA, men om man ser på de useriøse, så er nesten alle ikke IATA-akkreditert.

Selv om det finnes noen skrekkeksempler der også. Sier initialene "T.S." noe? Uff...

Det ble en kjapp avvikling av hele dette reiseselskapet ......

http://www.tourplus.no/

-------------------------
Tour Plus har besluttet å avvikle virksomheten
Det betyr at alle våre planlagte avganger til Tyrkia, den siste med avgang 11. oktober, blir kansellert.
De av våre gjester som allerede er i Tyrkia vil få tilbud om alternativ transport hjem.

Originally posted by G-COLE

De av våre gjester som allerede er i Tyrkia vil få tilbud om alternativ transport hjem.

Buss :cry: :p

Back