Passasjeravgift i statsbudsjettet 2017

Om man tar Høyres landsmøtes forslag alvorlig så kan man vel gjette på en differensiert avgift, i prinsippet noe á la Sverige har foreslått og Storbritannia har. Det kan jo være Østfold Høyre vil angre bittert at de foreslo dette, om hensikten med å ta opp dette var å få en lavere gjennomsnittsavgift enn den nåværende.

Kom egentlig flyseteavgiften pga at poseavgiften ikke ble innført? Jeg tror det hadde vært bedre med pose avgift fremfor å sette arbeids plasser i fare på denne måten.

Idiotavgiften må bort! Venstre må under sperregrensen.

Venstre har et helt annet forslag til avgift enn det Frp-Høyre-regjeringen innførte.

For øvrig tror jeg vi passasjerer må være innstilt på å betale avgifter på våre flyreiser framover, så lenge det er såpass forurensende som det er.

Venstre har et helt annet forslag til avgift enn det Frp-Høyre-regjeringen innførte.

For øvrig tror jeg vi passasjerer må være innstilt på å betale avgifter på våre flyreiser framover, så lenge det er såpass forurensende som det er.

Stortinget innførte avgiften, b regjering kan ikke gjøre slikt.

Nei, man må ikke godta noe som helst.

Flyseteavgiften erstattet jo poseavgiften så nå gjelder det bare å finne noe enda dummere slik at politikerne kan bite på. Hva med skatt for å gå med klokke?

Ellers så hadde det vel vært mer ekffektivt for miljøet å innføre avgift på tomme flyseter.

<mod>
Før vi havner på viddene igjen - la oss holde tråden til passasjeravgift eller hva som kommer som alternativ og ikke andre ting, politiske diskusjoner m.m.
</mod>

Flyseteavgiften erstattet jo poseavgiften så nå gjelder det bare å finne noe enda dummere slik at politikerne kan bite på. Hva med skatt for å gå med klokke?

Ellers så hadde det vel vært mer ekffektivt for miljøet å innføre avgift på tomme flyseter.

Jeg tror faktisk flyseteavgiften kunne vært unngått om Siv Jensen ikke hadde skrotet poseavgiften. Hun ville ikke innføre den fordi hun var redd for å bli kaldt tante pose ;)

Fra NRK sin nyhetsstrøm:

Statsbudsjettet 2018 - Bestiller ny flypassasjeravgift

En mer klimarettet flypassasjeravgift ligger på bestillingslisten for det nye statsbudsjettet, melder NTB. Det foreslås blant annet at avgiften kan beregnes ut ifra flyreisens lengde.

Fra NRK sin nyhetsstrøm:

Statsbudsjettet 2018 - Bestiller ny flypassasjeravgift

En mer klimarettet flypassasjeravgift ligger på bestillingslisten for det nye statsbudsjettet, melder NTB. Det foreslås blant annet at avgiften kan beregnes ut ifra flyreisens lengde.

Tipper de på OSL som jobber med å få inn nye langruter er veldig for dette...

Tipper de på OSL som jobber med å få inn nye langruter er veldig for dette...
Jeg trodde man hadde gitt dette opp på flighter til utlandet. Man får vel ikke krevd inn dette fra utenlandske selskaper og Ryanair har jo nettopp solgt billetter til 48,- inkludert avgifter.

Jeg trodde man hadde gitt dette opp på flighter til utlandet. Man får vel ikke krevd inn dette fra utenlandske selskaper og Ryanair har jo nettopp solgt billetter til 48,- inkludert avgifter.
Kan være de selger akkurat de billettene med tap, det er ikke forbud mot det. "Alle" har jo gjort det en eller annen gang.

Ja, jo mer avgift jo mer avhengig du er av fly. Det er helt greit om de samtidig bygger maglev til Nordkapp...

Back