Passasjer berserk på Mytravel fra Oslo til Korfu

memphis_belle

ScanFlyer Blue
Passasjer berserk på Mytravel fra Oslo til Korfu

Fra Boarding.no
http://www.boarding.no/art.asp?id=18156

Hadde han klart å åpne nødutgangen kunne det hele endt med en tragedie

Er det mulig å åpne nødutgangen mens man er i lufta?
Mener at jeg har lest at det ikke er mulig PGA trykkforskjellen?

edit:skriveleif

Re: Passasjer berserk på Mytravel fra Oslo til Korfu

Har vel også hørt det samme - men både boarding og resten av tabloidbransjen ville jo avgått ved døden om man ikke kune bruke ord som TRAGEDIE!!!

Det er korrekt. På de fleste (alle?) større flytyper så må dørene først litt innover, og det er dermed umulig å åpne dem så lenge det er overtrykk i kabinen. Skal dørene opp må først trykket fjernes.

Det er bare på endel mindre flytyper det er mulig å åpne dører mens det er overtrykk i kabinen.

Originally posted by LN-TAL
Det er korrekt. På de fleste (alle?) større flytyper så må dørene først litt innover, og det er dermed umulig å åpne dem så lenge det er overtrykk i kabinen. Skal dørene opp må først trykket fjernes.

Det er bare på endel mindre flytyper det er mulig å åpne dører mens det er overtrykk i kabinen.
Hmm...joda, men vil anta at jeg hadde blitt nervøs om noen virkelig forsøkte iherdig å åpne døra uansett....

Når skal Ola Dunk lære seg å oppføre seg på tur.....?:jumpin

Originally posted by KLMfan

Antakelig ikke før vi får en alkoholpolitikk som gir lavere priser og naturlig omgang med vin/spiritus på linje med franskmenn, italienere, spanjoler, grekere m.fl.
Altså aldri!
Nå har man ikke bare rosenrøde historier å fortelle fra varmere kulturer heller, men norrbaggar på tur begynner å bli en irriterende gjenganger nå...
Så da er det vel bare å sende en liten hilsen til slike hodeløse individer: :mol

Nå skal det jo sies at det ikke er nevnt noe om alkohol denne gang, da (foreløpig i alle fall). Det kan jo tenkes det er snakk om en som har fått panikkangst eller noe slikt?

Originally posted by Fly high
Nå skal det jo sies at det ikke er nevnt noe om alkohol denne gang, da (foreløpig i alle fall). Det kan jo tenkes det er snakk om en som har fått panikkangst eller noe slikt?
Kanskje passasjeren glemte ta tablettene sine den morgenen....

Ja en skal jo være forsiktig å dømme for tidlig!
Dobbelkommunikasjon - ja...

Originally posted by LN-SSL
Originally posted by KLMfan

Antakelig ikke før vi får en alkoholpolitikk som gir lavere priser og naturlig omgang med vin/spiritus på linje med franskmenn, italienere, spanjoler, grekere m.fl.
Altså aldri!

Så enkelt er det vel rett og slett ikke...;) Finland har vel etterhvert nokså lav skatt/avgift på alkohol, men det fungerer ikke slik der at man får en såkalt naturlig omgang med alkoholholdige drikkevarer. I England er det heller ikke så veldig høy skatt/avgift på alkohol, men de kan bøtte innpå der i likhet med nordmenn.

Originally posted by tripple-seven
Vel, på B737 hindres ikke dørene av kabintrykket, da disse ikke trenger å gå innover først. Derimot er det "inhibited" å åpne de i lufta pga en mekanisk lås. "Flight interlock" tror jeg den heter.
Mener å ha hørt noen røverhistorier om at denne låsen ikke var på de første NG'ne og at en passasjer dermed klarte å åpne døren under take-off. Deretter ble det FAA-krav.(Eller var dette på classic'en?)

Det er kun overwing exits på 737NG der låses når motorerne kører. Passenger og service døre er alle plugtype døre der "låses" af trykkabinen.

På 737 classic kunne man ganske rigtigt åbne overwing exits indtil kabinen var under tryk!

/MOB

Originally posted by tripple-seven
Vel, på B737 hindres ikke dørene av kabintrykket, da disse ikke trenger å gå innover først. Derimot er det "inhibited" å åpne de i lufta pga en mekanisk lås. "Flight interlock" tror jeg den heter.
Mener å ha hørt noen røverhistorier om at denne låsen ikke var på de første NG'ne og at en passasjer dermed klarte å åpne døren under take-off. Deretter ble det FAA-krav.(Eller var dette på classic'en?)

Tjaa, jeg flyr ikke 737 selv, så jeg skal ikke altfor hardnakket påstå noe. Men en kompis som flyr for Norwegian bekrefter det jeg sier, at dørene er "låst" pga trykket, og må åpnes ved å først trekkes litt innover for å "låse ut", og deretter skyves ut.

Back