• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Pass-sjekk i LH F lounge

nick5000

ScanFlyer Blue
Var i MUC LH F lounge her om dagen, der har de en politi som sjekker passet, og oppbevarte dette mens jeg var i loungen. Dette var i non-shengen etter at man har gått gjennom pass kontroll allerede. Jeg tenkte at da slipper jeg vel å stå i kø for å visa pass ved gaten, men neida måtte det der også. Jeg spurte på gaten hvorfor jeg måtte vise pass i F loungen, og fikk svar at denne kontrollen var for loungen sin egen del. Dette har de da ikke i senator loungen. Noen som vet hvorfor eller hvilken funksjon denne sjekken har?

Det er en helt vanlig passkontroll, og alternativet er å vise passet i den vanlige kontrollen. Kontrollen som gjøres her er jo av tyske grensemyndigheter. Passjekk ved gaten er flyselskapets egen for å sjekke at papirene dine er i orden og ikke en sjekk i forhold til inn- eller utreise som den andre

Nå var jo poenget at dette var i F loungen i non schengen delen, der man allerede har vist pass for å komme inn til. Man trenger ikke vise pass i business loungen ved siden av.

Nå var jo poenget at dette var i F loungen i non schengen delen, der man allerede har vist pass for å komme inn til. Man trenger ikke vise pass i business loungen ved siden av.

Hvor kom du fra? Du vet du kan gå inn i F loungen fra Schengen delen, vise passet når du går inn der, og dermed slippe den vanlige passkontrollen? Gjorde selv det i høst

F-loungen i MUC er vel den beste grensepasseringen inn/ut av Schengen man kan finne. F-pax kan også benytte den som "snarvei" selv om man ender reisen i MUC, dersom det er mye kø i den vanlige kontrollen.

Ja det er vel forklaringen. Men jeg så bare en inn/utgang i denne loungen. Og hvorfor spurte de da om passet mitt når jeg kom inn inngangen fra non schengen. Dette var loungen ved H gatene.

Ja det er vel forklaringen. Men jeg så bare en inn/utgang i denne loungen. Og hvorfor spurte de da om passet mitt når jeg kom inn inngangen fra non schengen. Dette var loungen ved H gatene.

Fordi loungen ligger i Schengen, Schengen-grensen er loungedøra fra Non-Schengen-piren og inn i loungen. Er du i loungen kan du gå ned trapp og ut av loungen i Schengen-piren uten mere dikkedarier

Back