• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Pass på eiendelene dine, også på flyplassene.

Re: Pass på eiendelene dine, også på flyplassene.

Mistet selv etpar solbriller i sikkerhetskontrollen på OSL, uten at jeg av den grunn mistenker noen av vekterne. Heldigvis hadde jeg reiseforsikring!

Mistet selv etpar solbriller i sikkerhetskontrollen på OSL, uten at jeg av den grunn mistenker noen av vekterne. Heldigvis hadde jeg reiseforsikring!
Har merket at sikkerhetskontroll-instruksene er endret til at folk bes pakke ned alle verdisaker i håndbagasjen. Mistenker at reiseforsikringsselskapene kommer til å bli strengere i forhold til løse klokker, lommebøker etc. PCer må jo ligge løst, så der er det vanskelig å hevde uaktsomhet om den ligger fremme.

Forbryterskolen eller hva det Tv-programmet heter har demonstrert hvordan man lett stjeler en laptop ved sikkerhetssjekken.

Selv er jeg påpasselig med å holde igjen. Jeg slipper boksen min når den er først i linjen inn i maskinen og jeg er nestemann som skal igjennom metall-detektoren. Folk kan si hva de vil, men jeg skal være siste med hånden på boksen og jeg skal se den komme ut.

-A

Selv er jeg påpasselig med å holde igjen. Jeg slipper boksen min når den er først i linjen inn i maskinen og jeg er nestemann som skal igjennom metall-detektoren. Folk kan si hva de vil, men jeg skal være siste med hånden på boksen og jeg skal se den komme ut.

-A

Fornuftig!

-A

Samme her. Og blir eg utplukka til kontroll, så får eg vekteren til å gå bak meg, eg snur meg ikkje bort.

Har merket at sikkerhetskontroll-instruksene er endret til at folk bes pakke ned alle verdisaker i håndbagasjen. Mistenker at reiseforsikringsselskapene kommer til å bli strengere i forhold til løse klokker, lommebøker etc. PCer må jo ligge løst, så der er det vanskelig å hevde uaktsomhet om den ligger fremme.

Litt av utfordringa er egentlig så enkel som å huske å pakke ned klokke, nøkler og mobiltelefon i pc-veska eller noe sånt før man kommer til sikkerhetskontrollen, gjerne kombinert med at mobilen ofte brukes helt til man faktisk skal igjennom kontrollen.

Back