Pass og stempler - hvilke stempler har du?

akira

Scanflyer Silver
Fornyet passet mitt i januar 2014, men forsiden ble "ødelagt" et par uker tilbake. Med den jobben jeg har, så tar jeg ikke sjansen og dro for å fornye passet i dag, dessuten trengte jeg ett nytt bilde også. Var gøy å se tilbake på hvor mange stempler jeg har hatt privat iløpet av 4 år jeg hadde passet;

9 USA
1 Canada
7 Vietnam
2 Thailand
1 Marokko (Dog ufrivillig)

1 Vietnam Visa Exemption

Hvordan ser passet deres ut? :colgate:

Mitt nåværende pass ble utstedt i 2013.

1 USA (LAX)
10 Malaysia (alle fra KUL)
1 Hong Kong (papirlapp stiftet inn i passet)
3 Singapore
2 Australia (PER og SYD)
1 Kambodsja (helsides visum samt inn- og utreisestempel, fra REP)
3 Japan (innreise: 2x NRT og 1x KIX, utreise: 1 hver fra KIX, HND og NRT)
1 Tanzania (helsides visum fra ZNZ, samt inn- og utreisestempel på visumet)

Mitt forrige pass var litt mindre variert. Oppholdstillatelse i Canada, samt en del innreisestempel fra Canada og USA, og ett fra Japan.

Mitt pass er utstedt i 2011 og har fått følgende stempler i seg:

Jordan, vi landet i Aqaba på tur til Eilat i 2011
Israel, turen i 2011
Tanzania, på Kilimanjaro, safari og Zanzibar i 2012
Argentina, var i Buenos Aires og Ushuaia på tur til Antarktis i 2013
Port Lockroy i Antarktis i 2013
Brasil, var i Rio før vi reiste hjem etter Antarktis-turen i 2013
Peru, tre ukers rundtur i 2014
Utama, en øy i Titikakasjøen på turen i Peru i 2014
Russland, visum og stempel fra bobilturen i 2016
Montenegro, fra bobilturen i 2016

Pass fra 2009 og det er godt brukt.

Dugelig samling stempel fra USA, UAE og Sør-Afrika (eldste er papirlappen man fikk før også)

Ellers har man helsides visum fra
Tanzania
Zambia
Malawi.

Stempel fra
Hong Kong
Australia
New Zealand
Peru
Ecuador
Thailand
Vietnam
Botswana
Swaziland
Anguilla
St Maarten
St Barts stemplet ikke...

Satser på at passet holder lenge nok til at det nye designet innføres før jeg bestiller nytt

I midt forrige pass, gyldig fra 2005-2015 var det mye rart. Det ble helt fullt p.g.a. mye reising og botid i spesielt Congo og USA, og jeg fikk nytt pass i 2014. Jeg hadde ogsaa et tjenestepass som gjorde at jeg fyllte halvannet pass paa noen aar. Helsides visum der var fra iallefall Kenya, Russland og USA. I mittnaavaerende er det vel Rwanda og FAE som er de mest eksotiske. Naa reiser jeg mye mer i land som ikke gir stempler, slik at kun noen sider er fyllt opp. det er dog en stund igjen til 2024 da det utloeper.

Last edited:
Stempler fra Qatar, UAE (stemplet på samme side - noe symbolsk siden de er uvenner nå), Thailand, Australia, Sao Tome og Principe, Armenia og USA
Helsides visum fra USA, Iran, 2 russiske visum og 3 kinesiske visum. Skulle ønske jeg hadde stempel fra Nord Korea, men de gir ut turistkort om du ikke velger å fikse visum i et land de har ambassade i. Kanskje like greit mtp fremtidige turer til USA. Hong Kong og Macao stempler ikke passet om du reiser som turist og de papirlappene har jeg jo mistet.

I det forrige passet var det israelsk stempel, malyasisk stempel, taiwansk stempel, amerikansk studentvisum, stempel fra Singapore, et russisk og et kinesisk visum samt et par ESTA stempler. Men det mistet jeg jo i Malaysia. Satans irriterende å bruke tid på kontorer, men man måtte jo hjem. Klarte å få stempel fra Thailand i nødpasset haha, men det ble avlevert på Gardermoen da jeg kom hjem igjen. Står på nettet at nødpass ikke ble godtatt der, men pga lang layover måtte jeg forsøke å se litt av byen. Kontrolløren var litt skeptisk men stempla meg likevel inn. Men man lærer likevel litt av det - ALLTID ha kontroll på passet ja. Dette passet jeg har nå skal iallefall vare til 2024 eller før hvis visumsidene blir fylt opp. :)

Mitt "nåverende" pass er utløpt siden Februar 2017, men har følgende i seg:

Innreisestempel fra Thailand (ufrivillig opphold), Japan, New Zealand og USA. 6 halvårige Studentvisum for New Zealand.

Fikk nytt pass i januar 2016. Kun privatreiser

Stempel:
1 Armenia
1 Belize
1 Botswana
1 El Salvador
2 Georgia
1 Guatemala
2 Honduras
1 Irak
2 Kazakhstan
1 Kirgisistan
1 Kuwait
1 Moldova,
1 Ukraina
1 Seychellene
2 Sør-Afrika
1 Taiwan
1 Tyrkia
5 USA

Visumklistremerke og stempel
1 Algerie
1 Hviterussland
1 Kina (double entry)
2 Russland,
1 USA
1 Zambia
1 Zimbabwe (double entry)

Og jeg har Sovjetunionen, Øst-Tyskland, Tsjekkoslovakia og Jugoslavia...
Men ikke i det nåværende passet;)

Har pass fra 2010, og der finner jeg følgende:

Dubai i 2014, både entry- og exitstempel.
Singapore i 2014, entry- og exitstempel
Studentvisum til USA i 2010, med tre tilhørende stempler i 2010/11
Flere stempler til USA (18 totalt)
Indonesia i 2014, ett klistremerke og 2 stempler (entry og exit)
Kina i 2014, singleentry, ett klistremerke over en hel side, pluss 2 stempler (entry og exit)

Mål for fremtiden: reise til litt andre steder enn USA :p

Nei, men jeg ville ikke nevnt det, om det ikke var der. Roissy - CDG, 27.03.17

Nei altså jeg tror ikke du lyver. Men bare påpekte at det ikke var vanlig og at de kanskje har blitt strengere med stempling av EU/EØS pass. For noen år siden var det jo bare å spørre (fikk faktisk et norsk stempel fra Sola for 14 år tilbake uten at jeg spurte men var jo bare 14 år gammel da så kanskje politimannen kanskje ville gjøre litt stas).

Og jeg har Sovjetunionen, Øst-Tyskland, Tsjekkoslovakia og Jugoslavia...
Men ikke i det nåværende passet;)

Det er tøft. Veldig, veldig tøft!!!

Jeg har ikke mange eksotiske stempel i mitt pass dessverre. Måtte være Myanmar, som man kom inn i på dagstur i bytte mot 4000 Bath i cash. Men det er jo noe enhver kan gjøre.

Det mest eksotiske er nok kanskje stempelt jeg ikke har, nemlig Paraguay. Der har jeg vært 2 ganger, men bare sust over grensen på motorsykkel hver gang. Den andre gangen for å røyke shisha med en Libaneser som driver litt business der borte. Strengt tatt også noe enhver lett kan gjøre, men jeg synes det er kult... i retrospekt

Sovjetunionen og Øst Tyskland og Tsjekkoslovakia og sånt... det kan ikke hvem som helst gjøre. Eller å fly Concorde, for eksempel. Snufs

Har pass fra 2009. Totalt 15 stempler fra 7 reiser (besøkte Sør-Afrika og UAE på samme tur i 2016).

5 x Sør-Afrika (2013, 2014, 2015, 2016, 2017, både entry + exit, så totalt 10 stempler)
2 x UAE (2016, både entry + exit, så totalt 4 stempler)
1 x USA (2017)

Har også pass fra 2009. Har ett fra Kroatia og ett fra Sør Korea pluss ni fra Japan. Det er da antall turer. Må visst snart fornye da.

Passet mitt fra 2007 som gikk ut i fjor inneholdt 40 stempler fra Thailand, 1 kansellert stempel for utreise Thailand, 2 stempler inn og ut av Laos og helsides visum til Laos.

Back