• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Parkerte DC-8 på ARN

Scandinavian

ScanFlyer Gold
Parkerte DC-8 på ARN

Mellomlandet på ARN i går, og så to flotte DC-8 parkert ved SAS hangar området. De så ikke helt gjengrodd ut slik som rekken av MD80 så ut, så lurte på om noen vet hvem disse er, og om de er i drift eller parkert for godt?

Den ene var med gamle motorer og den andre med de nyere CFM56 motorene.

Re: Parkerte (?) DC-8 på ARN

Den med gamla motorer är DC-8-62 VP-BMH. Den har stått i flera år och verkar vara parkerad för gott.

Den andra är DC-8-70 VP-BHS. Den har stått parkerad långa perioder under de senaste åren, men har flugit en sväng någon gång ibland. Senast var 7e maj 2014. Planet är flygdugligt, och skall tydligen ha varit till salu i flera år. Intresset verkar dock vara svalt.

Re: Parkerte DC-8 på ARN

Vet hva jeg skal gjøre om jeg tar potten i Eurojackpot på fredag :p

Re: Parkerte DC-8 på ARN

Jeg kunne også tenke meg denne. Stoneage cockpit og greier :-)

Beste hilsen Espen

Back