• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Parkering på OSL...

Re: Parkering på OSL...

Når jeg kjører til OSL parkerer jeg alltid bilen "min" selv. Enten i huset eller P1-P3 (kommer litt an på hvor lat jeg er den dagen og evt bagasje). Ikke F om jeg skal ha noen gærninger råne rundt på Jessheim med noen av "mine" biler.....grisekjøring klarer jeg utmerket selv takk

vel jeg bruk europark sine anlegg (p1-5) og aldri hatt noe problemer. Åssen de andre aktørene er der oppe aner jeg ikke. Men Europark har jeg bare gode erfaringer med.

Brukte TT-parkering sist gang, og må si meg veldig fornøyd med det - lav pris og minimalt stress. Men jeg hadde neppe gjort det om jeg var veldig redd for bilen min, særlig siden jeg fikk den utlevert ved ankomst uten å vise noen som helst legitimasjon(!). Av sistnevnte grunn er jeg litt usikker på om jeg bruker dem igjen, på tross av fordelene.

Vi ble forbikjørt av TT Parkering ut av Gardermoen i går, og det gikk ikke akuratt i -/100

Originally posted by Scanor
Men Europark har jeg bare gode erfaringer med.

Samme her, både på OSL og på TRF - og alle andre steder forsåvidt. Men litt av "hemmeligheten" hos Europark er at de lar bilene stå i fred. ;)

Det er umulig å få problemer med Europark. Du gir nemlig aldri i fra deg bilnøklene :p

Er ikke GT borte etter all balubaen?

Vi brukte TT en gang fordi Telenor hadde en god avtale med dem, men opplevde å måtte vente i tre kvarter etter det avtalte tidspunktet. Det skulle være gratis hvis de kom mer enn 7 (?) minutter for sent, men de belastet kortet okke som. Telenor sa opp avtalen med TT ganske kort tid etter pga. mange dårlige tilbakemeldinger fra ansatte.

Eneste "problemet" med Europark er prisen, ihvertfall når ikke arbeidgiver (eller fattern) betaler:cool:

Originally posted by Falcon

Er ikke GT borte etter all balubaen?

Både SAS og Lufthansa reklamerer jo fortsatt for samarbeide med GT Parkering, så helt ille kan det vel ikke være?

Har brukt dem én gang og var fornøyd med pris og konsept.

Nå reklamerer forøvrig GT Parkering også med billigere parkering hvis man kjører direkte til parkeringsplassen deres og blir kjørt med shuttlebuss.

Selv synes jeg vitsen med å kjøre bil til flyplassen nesten faller bort hvis jeg må bruke shuttlebuss i tillegg, da kan jeg likegodt ta bussen hele veien.

Originally posted by Tommy777

Det er umulig å få problemer med Europark. Du gir nemlig aldri i fra deg bilnøklene :p

Hvor seriøse er egentlig Europark som tar seg betalt 280 kroner dagen!!! Døgnpris på 560 kroner. Det kaller jeg råkjøring. De tar ikke nøkkelen, men lommeboka. :(

Originally posted by Klippe

Døgnpris på 560 kroner.

Tjueri!! Synes det var raadyrt i SEA med $20 ... her i ATL betaler jeg stort sett $8.50 ... ^_^

I følge internettsidene til EuroPark koster det 270,- pr. døgn i P-huset på OSL.

Nå i fellesferien (innkjøring i perioden 30.06-30.07 2006) får man 1 uke for 590,-

Ja prisene er overkommelige nå i feriene. Men utenom disse er det rådyrt å parkere hos Europark, selv om man der er sikker på at bilene blir behandlet greit, dvs står stille. Har skjønt det slik på den nye prislisten til Europark at det nå blir slutt på ukespriser i P- huset og P0. 1 uke som tidligere kostet 850 kr (dyrt nok!) kommer nå til å koste døgnpris X 7. Dette gjelder også P0 som jeg synes var en veldig grei plass å stå.

Ellers er prislisten slik: http://www.europark.no/default.aspx?pageurl=osloairportpricelist

En annen ting som er dårlig med OSL og parkering er når det gjelder kort-tid. På CPH er det gratis de første 15 minuttene selv i det dyreste P-huset noe som er veldig kjekt når man skal hente noen.

Skal man hente noen på OSL må man kjøpe billett og svært ofte må man ut og legge på mer siden det er TTT (Ting Tar Tid) som gjelder på ankomst OSL og med gribbene fra Europark rundt hvert eneste hjørne må man passe seg. Dette problemet kunne også vært løst hvis man kuttett ut minsteprisen i P-huset som er realtivt høy.

OSL burde vært mye mer "hente vennlig" enn den er idag.

(Norsk) "TV 2 hjelper deg" har sending torsdag kl. 2030.
Så vidt jeg skjønner kommer det et innslag om skader og bruk av kundenes biler i forbindelse med parkering.

Back