Paris layover 10 timer

Cecilie

ScanFlyer Crusty
Medlem
Woah, så det har seg sliiik at Blackbird her på forumet, og meg selv skal til NYC i vinterferien, noe vi selvfølgelig gleder oss veldig til.

På turen over dammen, kan vi være 10 timer i Paris. Vi lander på CDG kl 0910 eller noe, og flighten til JFK drar 1910 samme dag. Det vi lurer på er hvor mye vi egentlig rekker. Vi planlegger å reise med minimalt av carry-on, kanskje kun en sekk.

Hva bør vi se? Vi har ikke vært i Paris før, og har bare lyst til å oppleve essensen på et par timer.

Hvordan er det med transport inn-ut fra CDG? Hvor lang tid kan vi beregne å bruke i Paris?

Hvis du er interssert i kunrt og slikt.. Kan vel Louvre og de andre kjente turistatraksjonene være ett sikkert kort. Eiffeltårnet/tour montparnasse - sistnevnte er å anbefale hvis dere vil se utsikten over paris. Sikkert mange andre her med gode innspill når det gjelder ting å finne på i Paris.

Når det gjelder transport til og fra CDG, er RERen ganske grei. Den tar deg inn til byen på litt over en halv time. Jeg har bare landet på CDG, så jeg vet lite om hva man burde regne med å bruke av tid der, men halvannen time burde holde greit uten bagasje.

Har du ikke vaert i Paris foer boer du faa med deg litt klassiske steder som Louvre, Eiffeltaarnet, Triumfbuen, Luxembourghaven, Montmartre. Gaa litt rundt i St. German des Près og hovedgaten Champs Elysées. Ikke sikkert dere rekker alt dette paa et saa kort, men nyt en bedre lunch paa Paris' vakreste plass: Place des Vosges, som ligger like ved Bastille. Fra CDG gaar det RER (lokaltog) inn til Paris paa en halvtime. Ta toget til Chatelet - Les Halles, da er dere midt i byen.

Er dere ikke interessert i dette kan dere tilbringe noen timer paa flymuseet ved Le Bourget flyplassen som ligger mellom CDG og Paris sentrum. http://www.mae.org/

Last edited:
Ta RER-B til Le Bourget for flymuseet eller sentrum.
Kjøp "Visite Paris" dagskort som dekker sonene fra flyplassen og inn til sentrum før dere kommer ned til togene.
Da kan dere kjøre RER (forstadsbane), Metro, buss og trikk i Paris alt dere lyster.
http://www.ratp.fr/

Eders
Knut Erik

Tusen takk for svar, dette klarnet godt opp. :)

Når bør vi senest være tilbake på CDG, i og med at bagasjen er sjekket gjennom helt til JFK? Man må vel kanskje ikke være 2 timer før da eller?

90 min är mitt tips. CDG kan vara "mèrde" ibland. Jag har dock klarat det på 9 minuter från ankomst med buss tills att jag satt ombord på maskinen till CPH från T1 (checkin 1119, boarding 1128) men det sker nog bara en gång.

Last edited:
Jeg som trodde 10 timer var Minimum connection time på CDG :p
Seriøst, det er veldig trivelig å komme seg ut av flyplassen og inn til byen, dere har jo tid til å se litt av hvert kose dere med lunch og cafeer.

Ja, vi tenkte at 10 timer connection time, hvor mesteparten blir tilbragt på utsiden av CDG er bedre enn 4hrs connection time som må tilbringes der, er bedre.

Tusen takk for all hjelp, forumfolk :)

Back