Pappaperm, Oslo - Orlando med Icelandair Saga Class

En liten oppdatering fra det glade sør:

Vi var en liten helgetur til Miami og ville denne gangen prøve sentrum og ikke South Beach. Vi booket på Hilton Downtown Miami og var veldig fornøyd i forhold til forventningene. Vi hadde en bra hjørnesuite + ett rom til besøkende søster, og hotellet hadde generell god standard og meget bra service.

Middagene ble på Tides South Beach (meget bra) og endelig fikk vi prøvd Palm D`Or på The Biltmore som er en av de best ratede restaurantene i USA. Meget bra restaurant, bør prøves.
Denne kvelden var vi så heldige å ha en besøkende søster som nanny :)

Vi klarte faktisk å få SUV beistet ned på 1.3 liter per mil på langkjøringen (ca 80 mil t/r)

Nå er det 9 dager igjen… (hvis vi kommer oss hjem via vulkanøya..) :8:
 

Attachments

  • P1030495.jpg
    P1030495.jpg
    115.9 KB · Views: 1,304
  • P1030497.jpg
    P1030497.jpg
    106.5 KB · Views: 1,294
  • P1030539.jpg
    P1030539.jpg
    140.9 KB · Views: 1,263
  • P1030542.jpg
    P1030542.jpg
    110.8 KB · Views: 1,245
  • P1030553.jpg
    P1030553.jpg
    116.8 KB · Views: 1,192
  • P1030554.jpg
    P1030554.jpg
    107.3 KB · Views: 173
  • P1030566.jpg
    P1030566.jpg
    73.8 KB · Views: 164
  • P1030579.jpg
    P1030579.jpg
    75 KB · Views: 161
  • P1030776.jpg
    P1030776.jpg
    50.8 KB · Views: 152
  • P1030789.jpg
    P1030789.jpg
    60 KB · Views: 139
  • P1030816.jpg
    P1030816.jpg
    54.7 KB · Views: 225
Bygningen til høyre (3 etasjes) i bilde nr 4 var hotellet jeg bodde på når jeg var der i 89 - Hotel Imperial. SoBe har endret seg mye siden den gang.. Merket det da jeg var der forrige gang for 2 år siden. Samboeren min er forøvrig også på SoBe frem til torsdag, så sant hun kommer seg hjemover da. Håper dere kommer dere hjem igjen også.
 
Da takker vi Island for enda to dager i paradis :)

Flyet vårt i morgen fra SFB til KEF er kansellert.

Fikk først noe avvisende og forvirret behandling av Icelandair i dag, men det rettet seg opp da senior ringte dem (bak min rygg ^_^) og fikk oss booket inn på American Airlines på mandag til JFK og deretter videre til KEF og hjem.

Icelandair prøvde først å gi oss economy på AA, men det ser ut som det rettes opp til mandag. 130 kg bagasje og en 9 måneders er ikke noe moro på rad 28.

Alamo var også proffe og lar oss beholde bilen så lenge vi vil med en fremdeles god long term fee.

Videre rapport med fotos følger..
 
Last edited:
Her nytes nå pappapermen på kraftig overtid ;)
Vi har blitt ombooket igjen til et ekstrafly fra Icelandair på tirsdag klokken 19 fra Sanford via Keflavik til Oslo på onsdag.

Icelandair sier at hvis Keflavik er stengt på torsdag så blir det via Glasgow, det er vel i lengste laget for ei 757?

Det har blitt avlyst en del møter osv, men det ordner seg.. torsdag er det full rulle igjen med Ekebergrestauranten, og lørdag er det bursdagsparty på Barcelona på løkka etterfulgt av en hard jobbuke til Brügge mandag – Vangseter neste?? :drunk:

Oppdaterer underveis..
 

Attachments

  • Nyyyte.jpg
    Nyyyte.jpg
    110 KB · Views: 248
  • Nyyyte3.jpg
    Nyyyte3.jpg
    79.2 KB · Views: 351
  • nyyyte4.jpg
    nyyyte4.jpg
    37.6 KB · Views: 344
Last edited:
Ser dere lider, ja .... care-pakke på vei! :p

Vil nok tro at det er gode muligheter for en fuelstop hvis dere må til GLA, med mindre vær og førerforhold er ekstremt vennligsinnede .. Anbefaler som vanlig fish and chips på Gander skulle dere havne der ..
 
Fly utsatt til 23.00... (spennende greier dette)

Sete 4A og 4C confirmed på begge flyene...

Da er det ut å grille litt til :cool:
 
Da sitter vi i loungen paa Sanford International Airport og flyet er naa utsatt til 0100.

Naa er vi ikke saa hoeye paa paera lenger :) Kjipt hvis det droeyer mer dette. Flyet er i alle fall paa plass.

Litt kjip lounge, men noen Bud og litt chips saa ordner deg seg..
 
Last edited:
Dere har fly. Dere får reise. Vær glad - dere har sluppet mye av uvissheten og problemene mange andre har hatt. Se på folket i Thailand for eksempel .....
 
Dere har fly. Dere får reise. Vær glad - dere har sluppet mye av uvissheten og problemene mange andre har hatt. Se på folket i Thailand for eksempel .....

Ikke noe forsoek paa aa syte her i gaarden.. alt kunne vaert mye vaerre..
(off the record saa koser vi oss ;))
 
Ja... da sitter vi pð hotel Kea i den rimelig forlatte byen Akureyi.
Vi sirklet noen runder over Keflavik for vi ga opp og landet nord paa Island.

Spennende opplevelse og tusle blant 4 strandede 757 (1 stk 300) paa en saa voldsomt oede flyplass. (fikk tatt en del flotte bilder)

Vi faar nye oppdateringer kl 18 og faar se hvor vi ender.. Fruen og froeken koser seg i alle fall.

Et kult alternativ de har luftet er at vi faar sitte paa med en av de strandede minihvalene ned til KEF litt senere i dag, og videre derifra senere.
Vi er vel totalt 35 stykker som er standet her og det blir vel en lett fin 757 fra kort stripe.

Naa er det vel litt synd paa oss vel LN-MOW? ;)
 
Been there, done that, love it!!!

Det er lite som er bedre enn å komme ut på en morgenstille tarmac på en liten flyplass med en kopp dampende kaffe for å vekke en slumrende 757 ... :up:
 
Hjemturen:

Det meste gikk smertefritt til vi skulle lande på Keflavik etter en ca 7 timers ut og flyplassen var stengt på
grunn av vulkanen. Da vi var snart tomme for bensin og Island er rimelig øde måtte
vi lande på Arykuru (jeg mener det uttales Agurk) som var en flyplass på størrelse
med en bensinstasjon (seriøst). Det ble en rimelig brå oppbremsing og lukeparkering
blant tre andre strandede Icelandair maskiner.

Hær ble vi vartet opp godt (ble sjekket inn på et hotell for litt soving) og fikk faktisk sitte
på med det ene flyet ned til Reykjarvik (som forfatter syntes var meeeget spennende)
Snakket med piloten i resepsjonen som skulle fly denne korte strekningen (da var han i sivil og sa
ikke at han var pilot) og om hvor gøy det hadde vært å sitte på med en takeoff med nesten tom 757.
Da vi møtte han når vi gikk inn på flyet ropte jeg "give fullt throttle captain" noe han og kollegaene syntes var morsomt.
(min kjære syntes det var flaut.)

Flyet vat nesten tomt 20-30 folk og vi satt alene på Saga Class. Dne takeoffen er det råeste jeg har opplevd og det
gikk som f...

Vi fikk også da faktisk se dævelskapen som har tullet til flytrafikken fra luften noe som var meget facinerende, faktisk også for crewet.

Icelandair var meget proffe hele veien og vi satt veldig pris på at vi ikke satt baki flyet med baby
på den lange turen.
 

Attachments

  • P1040635.jpg
    P1040635.jpg
    51.8 KB · Views: 158
  • P1040639.jpg
    P1040639.jpg
    59 KB · Views: 176
  • P1040640.jpg
    P1040640.jpg
    61.4 KB · Views: 201
  • P1040649.jpg
    P1040649.jpg
    35.8 KB · Views: 189
  • P1040651.jpg
    P1040651.jpg
    102.2 KB · Views: 178
  • P1040656.jpg
    P1040656.jpg
    55.1 KB · Views: 180
  • P1040671.jpg
    P1040671.jpg
    78.3 KB · Views: 188
  • P1040673.jpg
    P1040673.jpg
    68.1 KB · Views: 219
  • P1040674.jpg
    P1040674.jpg
    103.6 KB · Views: 242
  • P1040675.jpg
    P1040675.jpg
    108 KB · Views: 220
  • P1040679.jpg
    P1040679.jpg
    47.6 KB · Views: 203
  • P1040680.jpg
    P1040680.jpg
    43.4 KB · Views: 168
  • P1040682.jpg
    P1040682.jpg
    65.6 KB · Views: 257
  • P1040685.jpg
    P1040685.jpg
    53 KB · Views: 279
  • P1040688.jpg
    P1040688.jpg
    60.7 KB · Views: 295
  • P1040700.jpg
    P1040700.jpg
    45.5 KB · Views: 291
  • P1040701.jpg
    P1040701.jpg
    74.8 KB · Views: 194
  • P1040708.jpg
    P1040708.jpg
    75.9 KB · Views: 225
  • P1040711.jpg
    P1040711.jpg
    61.7 KB · Views: 224
  • P1040712.jpg
    P1040712.jpg
    50.4 KB · Views: 246
Last edited:
Alt i alt er vi meget fornøyde med Icelandair, men maten varierte fra den beste vi noen sinne har fått på fly (KEF-OSL og dette er en kort tur som ikke er så premium) til et temmelig dårlig et på SFB-KEF (Da var det dog mye surr osv)
 

Attachments

  • P1040716.jpg
    P1040716.jpg
    65.1 KB · Views: 271
  • P1040724.jpg
    P1040724.jpg
    83.1 KB · Views: 335
  • P1040726.jpg
    P1040726.jpg
    64.8 KB · Views: 304
  • P1040738.jpg
    P1040738.jpg
    67.6 KB · Views: 234
  • P1040745.jpg
    P1040745.jpg
    86.4 KB · Views: 228
  • P1040746.jpg
    P1040746.jpg
    26 KB · Views: 220
  • P1040748.jpg
    P1040748.jpg
    72.2 KB · Views: 212
Last edited:
Back
Top