Hva i alle dager skal man med de. Står jo overhode ikke noe "spennende" på de. Eller er det bare jeg som ikke bryr meg nok?
Det de noterer på kalles en flightplan. Her er all planlagt informasjon om flighten, som f.eks. fuelforbruk, routing osv. Denne fylles ferdig under turen og leveres inn til selskapet ved ankomst. Det finnes software som lar deg generere flightplan for FS .. for eksempel denne http://www.fsbuild.com/ Dette er ganske avansert og krever litt av deg hvis du vil sette deg ordentlig inn i det.
Ville bare spør om noen hadde de arkene! Sorry da hvis det ble noe problem i det
Skulle ønske at noen av "veteran-nerdene" her tenkte litt over hvordan man svarer unge lovende flyentusiaster på dette forumet, så de ikke blir "skutt ned allerede under take-off".
noen som vet om det finnes slike papirer som pilotene har i SAS/Norwegian?
Ser når jeg sitter i klapp at de skriver på noe å leser av fra papirer![]()
Nå har han aldri definert om han er ute etter blanke planer til å bruke selv (til f.eks. flightsim) , eller brukte, gamle flightplaner.
Hvis man legger litt arbeid i å skrive et klart spørsmål, vil man også kunne få skikkelige svar.
Dette gir rom for en del tolkinger ....
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.