Palmesøndag på Vollen

TigerBlack

ScanFlyer ettellerannet..
Palmesøndag på Vollen

Hvorfor dra til fjelds når det er spottervær på gardermoen ?

Fantastisk vær og fine forhold idag, men syntes det var noe mindre trafikk idag en på en vanlig søndag.

Men noen bilder ble det da

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

Re: Palmesøndag på Vollen

Jeg tar av meg hatten, for noen sinnsykt pene og skarpe bilder. Meget vakkert!!

Godt jobbet dette Scanor. men ser du fortsatt har noen flekker.;)
Så det var endel folk på vollen idag, men når det var avgang fra 01L, så holdt jeg og Hans Olav oss ved flysamlingen.
Ble noen bilder på oss også idag i det flotte været.

Airbus 330.

I løpet av den siste uken har vi sett et par utrolige bildeserier fra OSL, og denne serien er intet unntak! Nydelig bilder, fin vinkel og meget skarpe og klare. Icelandair-bildet er nytt bakgrunnsbilde på PCen. Takk skal du ha, og keep them coming!!!:up:

Imponerende dette, så skarpe at man nesten kan gå inn i bildet jo... Kraften du har fanget i hårfønerne til LN-BUE er fantastisk!

Meget bra bilder Scanor. Jeg var der en stund sammen med deg. Men kan ikke konkurere med deg. prøver å sende ett bilde jeg også.

Attachments

• Kopi av _MG_9566-1.jpg
    Kopi av _MG_9566-1.jpg
    37.4 KB · Views: 224

Som vanlig fra deg var dette bilder i absolutte toppklasse - jeg er imponert!

Takker masse for hedlig omtale. Var godt fornøgd med resultatet selv og gleder meg til litt lengre ut på året når lyset blir "varmere". Håper også at været blir bedre en det var ifjor. Jeg kommer til å være endel opptatt utover, da jeg skal gifte meg til sommern (21 juni). Men kommer til å være avhengi av litt rekreasjon og vollen er lett tilgjengelig herfra Jessheim.

Meget bra bilder Scanor. Jeg var der en stund sammen med deg. Men kan ikke konkurere med deg. prøver å sende ett bilde jeg også.

Pent bilde det der, litt soft. Men absoutt brukbart. Kan jeg spørre hvem av "gjengen" du er ? Var det du som hadde med en EOS 40D og 70-200 F2.8 det er jo utstyr som bør produsere kjemperesultater ved rett bruk. Objektivet er jo knallfint og råskarpt.

Mye etterbehandling ???
Bare lurer for det finnes ikke muligheter i havet at mine bilder blir sånn...

BTW: Noen bilder av Hellenic Imperial airways sin 747-281B som var innom idag ?

hurvert

Huvert, den kom før jeg fikk ut fingern desværre..

Det skal da være muligheter, jeg redigerer ikke så mye,men noe så her.

Når bildene taes sørger jeg for å gjøre mest mulig "riktig". Når jeg kommer hjem tar jeg opp alle RAW filene i Digital Photo Professional som fulgte med kameraet mitt.

Her går jeg igjennom alle bildene og plukker ut de jeg vil ha. Her er jeg ekstremt streng mht skarphet/fokus, skygger,farger og alt det tekniske. Idag tok jeg ca 160 bilder og endte opp med ca 30 jeg var noenlunde fornøgd med.

Disse går jeg igjennom å justerer hvitbalanse,eksponering og skarphet. Da har jeg ferdige IMG filer som jeg importerer til Photoshop CS2. (kan også gjøre denne prosessen i CS2,men er mer komfertabel med andre programmet.)
I Photoshop gjør jeg resten av etterbehandling, beskjering og alle "småjusteringer" av farger også videre, før evt støy fjernes i NoiseNinja (har denne som addon i CS2). Til slutt lagrer jeg bildet først i full størrelse i en mappe og i "web-kvalitet" i en annen mappe, der bruker jeg "save for web" funksjonen og justerer litt på kvaliteten der.

Så er det opplasting på nett og posting på forum etc

Du syyke tid for noen bilder!!!

Utrolig skarpe og klare bilder!!

Steike ta!!!

LN-RRZ ser ut til å trenge en vask! Satt på klapp med den 25 januar da så den mye renere ut!

LN-BUE ser aggrisiv ut på bilde 4!

Skarpe og fine, men synes de kunne vært litt lysere, litt mye fargemetning kanskje. Har du prøvd å overeksponere litt? Med CPP tar du fint inn det igjen, og flykroppen blir lysere under! CPP er faktisk en veldig bra Raw-behandler - bare du vet å utnytte dens potensiale!

Back