• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Palma de Mallorca

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Antar at flesteparten av oss en eller flere ganger i livet har vært innom Mallorca, og flyplassen vi da har landet på er Son San Juan. Men hvor lenge har egentlig denne flyplassen vært øya hovedflyplass? Når ble Son Bonet sekundær/GA-flyplass?

Noen som vet mer om dette?

Replying to Topic 'Palma de Mallorca'

Har ennå ikke vært der - men har veldig lyst på en tur til Mallorca. De har jo trikk og tog på øya også. Håper noen har litt historie slik Blubird ber om...

Originally posted by EB

Har ennå ikke vært der - men har veldig lyst på en tur til Mallorca. De har jo trikk og tog på øya også.

Da burde det jo være håp om å få med din bedre halvdel også!;)

Jepp... Så jeg vet at det blir tur Mallorca før eller senere...:spin:

Var i Palma i høst, og det var en fin opplevelse, hvis man klarer å holde seg unna de største turistkonsentrasjonene. Jeg synes flyplassen var fin og oversiktlig, og da jeg var der nede leste jeg i en avis at de hadde revet et gammelt tårn der for å gjøre plass til flere fly-stander. (bodde også på et hotell med utsikt mot flyplassen, helt perfekt!)

Vet dog dessverre ingenting om historien til flyplassen.

Originally posted by Superhai

Kanskje står det noe på Aena sin side?

PMI

Og det gjør det. Takk for tipset.

Denne setningen var litt artig: :spin:

(...) It was extended to 3,200 metres and reinforced with tarmac so it could handle aircraft of up to 450 million tonnes.

Her snakker vi rimelig tunge fly jah... :D

Back