Avisene her i Filippinene viser store annonser som sier de begynner å fly til Toronto , New York og PARIS med 772ER ..
Har Europa ban blitt fjernet ?
En annen måte å omgå det på er vel å la flyene bli på fransk F-Oxxx-registrering, det finnes det jo en del tilfeller av.
Såvidt jeg kan se av denne: http://ec.europa.eu/transport/modes/air/safety/air-ban/Det hjelper vel ikke så lenge det er operatøren som ikke er godkjent.
Men det finnes unntak, se annex B i listen, fra side 22. Det var dette jeg mente. Bruk av vestlige registeringer er en måte å gjøre det på, og det er jo helt legitimt.
Det jeg mener er at det er den filippinske tilsynsmyndigheten som er svartelistet, og da følger alle operatører som står under tilsyn av denne med i dragsuget, i og med at de ikke har tilsyn som EU godkjenner.
Annex B er en mulighet, da kan bruk av individuelle fly godkjennes. Her er det tilfeller av bruk av andre lands (ikke nødvendigvis vestlige, feil formulering fra min side) registre, da kommer dette landets tilsynsmyndighet inn i overvåkingen av dette flyindividets operasjon og vedlikehold.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.