Re: På vei mot streik i Norwegian (om ansettelsesforhold m.v.)
Pay me to be a pig and I will be a pig. Noen aksepterer liten forskjell mens andre vil ha godt betalt for ulempene. (rabatt ift. alternativene) Slik er det og slik vil det alltid være enten det er RYR, NAS eller andre som er verst i klassen.
Løsningen din ser jeg dessverre ikke noen logikk i, i denne forbindelse.
Men da har du vurdert det slik at pris og tid er overordnet det å bli menneskelig behandlet. Å klage etterpå er vel som å si at du har gjort dårlige vurderinger. Det er vel din egen feil og ikke LCC selskapenes feil.
Du har akseptert selskapets lønnspolitikk og selskapets arbeidsgiverpolitikk bare du kan reise billig og innen rimelig tid.
Løsningen på problemet med piloter på kontrakt er ganske enkel. Pilotene i verden kan la være å tegne kontrakt med disse bemanningsselskapene som har gjort det til en forretning å leie de videre til flyselskapene. Ingen piloter som vil ha kontrakt = fast ansettelse for alle piloter og DY's piloter slipper å kaste selskapet sitt ut i en konflikt.
Rekk opp hånden alle som tror at dette lar seg gjøre. Så kan de som i en bestillingsposisjon har sagt/tenkt " jeg tar den dyreste billetten", rekke opp den andre hånden også.
Vidar
Pay me to be a pig and I will be a pig. Noen aksepterer liten forskjell mens andre vil ha godt betalt for ulempene. (rabatt ift. alternativene) Slik er det og slik vil det alltid være enten det er RYR, NAS eller andre som er verst i klassen.
Løsningen din ser jeg dessverre ikke noen logikk i, i denne forbindelse.
Last edited: