På utkikk etter flymodeller - hva anbefales?

Eirik S

ScanFlyer Blue
På utkikk etter flymodeller - hva anbefales?

Jeg fikk en artig tanke i hodet, av en eller annen grunn så kunne jeg tenke meg å ha en modell av de langdistanseflyene jeg har flydd med. Det blir heldigvis ikke så mange:
SAS A330-300
SAS A340-300
Lufthansa B747-8
Continental B757-200

Jeg er først og fremst ute etter modeller i størrelsen 1:200, det virker som en passende størrelse som pyntegjenstand... :) Noen som vet om noen gode nettbutikker (har kikket litt på flymodeller.no) og hvilke modeller som er bra? De trenger ikke være superdetaljerte og dyre, men de må se bra ut. Er det stor forskjell på for eksempel Herpa, Flight Miniatures eller Skymarks?

Re: På utkikk etter flymodeller - hva anbefales?

Du har som regel ikke så store valgmuligheter, da de fleste modeller kun er laget av en fabrikant. Men det er greit å ha et tema for samlingen. Liker selv også å ha en 'tilhørighet' til de modellene jeg kjøper.

Du har som regel ikke så store valgmuligheter, da de fleste modeller kun er laget av en fabrikant. Men det er greit å ha et tema for samlingen. Liker selv også å ha en 'tilhørighet' til de modellene jeg kjøper.
Takk... :) Skal begrense meg til fly jeg har reist med, om det bare blir langdistanse er jeg usikker på, vil jo og ha en MD80 i "Janne-farger". :D Har og flydd med DY's 788, med ikke long haul, bare OSL-ALC...

Skymarks/Risesoon har flotte modeller til en god penge. Vil absolutt annbefale de. God service har de også. :) Har et par av dem i samlingen min.
Du kan ta å se på førstesida av flymodelltråden min her for bilder av modellene deres: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=60689

Da har jeg fått kjøpt noen av modellene jeg er på utkikk etter:

10491178703_ec23dc099e_b.jpg

Continental B757-200 fra Flight Miniatures:
10491005044_a20f342d7f_b.jpg

En helt greit detaljert modell, dog åpenbart ikke av like solid kvalitet som de to andre.

SAS A330-300 fra SkyMarks:
10490993555_34098f0b92_b.jpg

En godt detaljert modell, ganske solid plastkvalitet

Lufthansa B747-8i fra Hogan:
10490997255_45d80e21de_b.jpg

En veldig godt detaljert modell, har til og med spinnende vifter i motorene, dog er det hull til landingshjul som ikke fulgte med...

Samlet:
10491181263_54c08dfb09_b.jpg

Da mangler jeg bare en SAS A340-300 for at samlingen min med fly jeg har reist long haul på skal være komplett... :)

Herpa har produsert en helt ok SAS A340-300 i skala 1:200. Denne finner du nok på e-bay eller kanskje også i noen nettbutikker.

Beste hilsen Espen

Back