Overvekt med AirBerlin

Cloudcruiser

ScanFlyer Silver
Jeg skal reise følgende reiserute:

OSL-TXL-DUS-MIA med AirBerlin med en sammenhengende billett på samme dag.

Overvektsbagasjesatser
Kort- / mellomdistanse 10 EUR / kg per enkeltstrekning
Langdistanse (utenom USA og Canada) 20 EUR / kg per enkeltstrekning

Har problemer med å forstå definisjonen av enkeltstrekning.
Er OSL-MIA en enkeltstrekning, eller vil hver flight være en enkeltstrekning?

Isåfall er det jo helt håpløst!
Er dette en vanlig praksis i flyselskaper? Eller kan det ha noe med AirBerlin sin oversettelse å gjøre? På engelsk står det "one way:

Short/Medium-haul flight EUR 10 /kg one way

Long-haul flight (except for USA and Canada) EUR 20/kg one way

piece concept (USA and Canada) Second item of baggage up to 23 kg: EUR 40 (USD 40) one way

Så dersom jeg skal ha med en ekstra koffert på 23 kg må jeg betale

OSL-TXL: 23 kg * 10 EUR = 230 EUR
TXL-DUS: 23 kg * 10 EUR = 230 EUR
DUS-MIA: 40 EUR for Piece Concept?
Totalt 500 Euro for en ekstra bag?

1000 euro t/r (8000kr) hørtes FORFERDELIG dyrt ut! Prøv å send de en mail og hør om du virkelig må betale 500 euro ekstra? :)

Hellu...

Dette skal ikke stemme , da det er den mest sjeneröse vekt som blir brukt ...Jobber selv hos Air Berlin sin handlingagent og vet at det er den mest sjeneröse pris som blir brukt, altsä Piece Konsept..

Pröv og send en Mail til Air Berlin

Jobber selv hos Air Berlin sin handlingagent og vet at det er den mest sjeneröse pris som blir brukt, altsä Piece Konsept..

Problemet er at Air Berlin ikke svarer på mail etter 1 uke, og ingen på telefon greier å svare på spørsmålet, så jeg blir satt over gang på gang. Merkelig i grunn. Men vi får se når jeg sjekker inn bagen min.

Jeg skal flytte til Miami, så har bare enveisbillett til 2700 kr. Kjedelig å betale 4000 for en ekstra koffert, men det ordner seg sikkert ;)

Problemet er at Air Berlin ikke svarer på mail etter 1 uke, og ingen på telefon greier å svare på spørsmålet, så jeg blir satt over gang på gang. Merkelig i grunn. Men vi får se når jeg sjekker inn bagen min.

Jeg skal flytte til Miami, så har bare enveisbillett til 2700 kr. Kjedelig å betale 4000 for en ekstra koffert, men det ordner seg sikkert ;)

Prøv at ringe op igen og håb på du får fat i en anden denne gang. De plejer at have ret god telefonservice...

Jeg har lige sendt en mail til min kontakt hos AirBerlin. Så må vi se hvad han siger og hvornår han vender tilbage. Opdaterer her så snart jeg hører noget...

Om det skulle vise seg å være såpass dyrt - så bør du sjekke ut hva det koster å sende kofferten som frakt.... sikkert noen her inne som kan gi deg et overskal på det.

Jeg fik flg. svar fra AB:
PIECE CONCEPT
----- -------

EXCESS BAGGAGE CONDITION:

THE 2ND PIECE UP TO 23KG : EUR 40.00 (FOR ECONOMY CLASS ONLY)

ADDITIONAL PIECE NOT EXCEEDING 32KG : EUR 150.00

ANY PIECE EXCEEDING 32KG : EUR 450.00
ANY PIECE EXCEEDING 23KG BUT NOT 32KG: EUR 25.00

Ovenstående fra Amadeus. Det må altså være 40 EUR for en ekstra bag.

Håber det hjælper lidt på at opklare det :)

Umiddelbart passer det også meget godt med hvad andre selskaber gør. Ved connection ifm. IC er det også Piece Concept der gælder der.

FlyHi: Tusen hjertelig takk for initativet! Det hjalp meg veldig mye! Alltid greit med folk som har kontakter ;) Ha en fin dag videre

Back