• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Overskudd på $1,6 milliard for Emirates i fjor

Someone

Moderator
Medlem
Re: Overskudd på $1,6 milliard for Emirates i fjor

Longhaul er tingen!! Gutta i sandkassen har skjønt det pluss noen til, bla LH.
 
Re: Overskudd på $1,6 milliard for Emirates i fjor

Mens i andre sandkasser renner sandkornene ut

Whilst Oman Air made a loss of 78 million Omani Rials, largely as a result of major investments in the fleet, technology and infrastructure of the airline, this sum is in line with Oman Air Group's financial projections for Year One of its Five Year Plan

t.o.m verre enn SAS, trodde ikke det gikk an:lol:
 
Re: Overskudd på $1,6 milliard for Emirates i fjor

Husk det er ikke alle selskap som opererer i markeder som har verden høyeste lønnsnivå, og verdens sterkeste fagforeninger. Det gjør mange av de europeiske selskapene. Alle kunne vel tjent penger på fly om man kunne leie inn lavtlønte lakeier som jobber for knapper og glansbilder. I tillegg til at man nærmest kan pumpe opp sin egen kerosine :) Bare sånn til ettertanke. LH derimot er unntaket som bekrefter regelen?
 
Re: Overskudd på $1,6 milliard for Emirates i fjor

Husk det er ikke alle selskap som opererer i markeder som har verden høyeste lønnsnivå, og verdens sterkeste fagforeninger. Det gjør mange av de europeiske selskapene. Alle kunne vel tjent penger på fly om man kunne leie inn lavtlønte lakeier som jobber for knapper og glansbilder.

Det er selvsagt viktig. En ting er lavt lønnivå på mye i Dubai, men vet ikke hvor mange av de lavtlønnede som jobber i luftfarten der nede? Men det hjelper svært godt at det omtrent ikke er skatt der nede og man derfor kan betale nettolønninger, hvilket betyr de fort sparer opptil 50% i lønnskostnader for de fremme i den spisse enden


I tillegg til at man nærmest kan pumpe opp sin egen kerosine :)

Lite olje i Dubai, etter hva jeg skjønner betaler Emirates markedspris for fuel

Emirates har endel fordeler, men tror ikke man skal se bort ifra at de også er godt og effektivt drevet og drar også en enorm fordel av sitt store volum.
 
Back
Top