Overnatting i Trondheim?

Yankee

ScanFlyer Gold
Hvor finnes det?
Er det langt fra flyplassen?
Jeg vil opp på fredag og hjem på søndag neste uke helst uten å måtte legge ut en formue da jeg vil spotte PLM som kommer 3 ganger på lørdag.

Håper noen kan hjelpen en SVG spotter.

Re: Billig overnatting i Trondheim?

Rimeligste alternativ inne i byen er nok Trondheim Vandrerhjem på Rosenborg. Prisliste. Standarden var litt så som så da jeg var der sist midt på 2000-tallet, men funker. Eventuelt går det an å kontakte Norlandia som driver pasienthotellet ved St. Olavs Hospital. De har ofte ledige rom de leier ut i helgene. Om prisforskjellen ikke er stor vil jeg anbefale sistnevnte. Begge ligger i gåavstand til flybuss. Sistnevnte er litt mer sentral ifht. sentrum. (Innser så klart at området Værnes/Stjørdal er mest aktuelt).

Verdt å nevne at flybussen koster 100 kr pr vei, eller 170 kr for tur/retur billett.

Rica Hell er jo stort og kan ha nye ledig. Har du forsøkt Coop hotellkupp? Ser Diners også har startet noe lignende.

Har sjekker reelle priser (fredag-søndag):

Radisson Værnes: 1746,-
Rica Hell: 1890,-
Quality Stjørdal: 1760.,-

Er du Coop-medlem kan du på Coop Hotellkupp få Rica Hell for 1098,-

Har sjekker reelle priser (fredag-søndag):

Radisson Værnes: 1746,-
Rica Hell: 1890,-
Quality Stjørdal: 1760.,-

Er du Coop-medlem kan du på Coop Hotellkupp få Rica Hell for 1098,-

Av de 3 nevnte hotellene vil jeg definitivt anbefale Radisson Blu på Værnes. Nytt hotell med god standard og hyggelig betjening i baren...

Er det noen signifikant forskjell mellom mid-range hotellene i Trondheim sentrum, eller er det veldig mye same shit different wrapping?
Er på jakt etter noe på rundt 1000-1100kr natta i oktober hvor jeg i tre dager skal være delvis barnevakt og delvis hjemmekontor (fra hotellet) så greit med litt plass og ok arbeidsforhold
De som frister mest ligger litt over dette, så hva er alternativene et steg ned

Last edited:

Er det noen signifikant forskjell mellom mid-range hotellene i Trondheim sentrum, eller er det veldig mye same shit different wrapping?
Er på jakt etter noe på rundt 1000-1100kr natta i oktober hvor jeg i tre dager skal være delvis barnevakt og delvis hjemmekontor (fra hotellet) så greit med litt plass og ok arbeidsforhold
De som frister mest ligger litt over dette, så hva er alternativene et steg ned

Kan anbefale Rica Bakklandet. Nytt og fint hotell med nydelig frokost og hyggelig betjening.
(Rett ved Radisson BLU.)
EB-poeng tjener du også.

Kan anbefale Rica Bakklandet. Nytt og fint hotell med nydelig frokost og hyggelig betjening.
(Rett ved Radisson BLU.)
EB-poeng tjener du også.

Takk, men det er 1550kr natta, og endel dyrere enn mange av de andre som ligger like over 1000kr natta

Er jobben til kona som skal betale, og de er litt kjipe :p

Det ryktes at det splitter nye "skyskraperhotellet" ved Lerkendal sliter med belegget.
Ved flere netters opphold - mulig å forhandle en god pris ?

Flybuss og tog (på hverdager) stopper like ved.

Det ryktes at det splitter nye "skyskraperhotellet" ved Lerkendal sliter med belegget.
Ved flere netters opphold - mulig å forhandle en god pris ?

Flybuss og tog (på hverdager) stopper like ved.

Hvordan ligger det ift til sentrum og NTNU?

Tog er definitivt en pluss vi da slipper drasse/styre med bilsete for arvingen, så uansett hvor man havner er det greit med en stasjon i nærheten

Hei Someone!

Sjekk Comfort Hotel Trondheim, bruker normalt å betale 6-800 kr der (nå bor jeg stort sett helger da..).

Scandic Lerkendal er helt nyåpnet og fint, men må med buss eller taxi inn til byen. Ligger dog like ved NTNU (NB! Ikke Dragvoll, så sjekk hvilken Campus dere evt skal på NTNU.. De har 2 med stor avstand i mellom..)

Mange bra "mellom"-hoteller i byen, Clarion Grand Olav, nyoppusset Radisson Blu etc.. Ville valgt sentrum om jeg var deg, mer å gjøre etter jobb da. :)

Kim

De fleste hotellene i Trondheim holder helt grei Skandinavisk Business hotell standard.

Hvis jeg var deg ville jeg nok valgt et av Rica hotellene, Bakklandet eller Nidelven, det er opp et lite hakk fra resten av røkla ;)

Styr unna Clarion Hotell og Kongress Trondheim, selv om hotellet er nytt og fint så ligger det et stykke unna sentrum og enda lenger unna NTNU.

Hvis barn er med i bildet, så er vel ikke sentrumsnærhet viktig ?
Trondheims mest trafikkerte bussholdeplasser like ved.

Kart fra Gule sider med røde markeringer nederst:

Back