Endelig tid til å skrive noen ord her borte:
30/4 SK457 OSL-CPH LN-ROU MD82:
Det ble SK 457 OSL-CPH en time før min planlagte flight. Alle flyene var fullbooket, og SAS ville gjerne ha meg med til CPH der det var ledig for å få folk unna. De eneste setene som var ledige under avgang tror jeg var toalettsetene. Fikk plass 24C og vi kom avgårde på rutetid fra 01L. Ellers en vanlig tur med landing på 22L i CPH på rutetid.
30/4 SK943 CPH-ORD LN-RKF A340:
Også en full flight (6 ledige seter), sete 34A var tildelt, og boarding startet fra gate C40 ca 30 min før avgang. Pushback på rutetid og taxing til baneneden i 04 (de hadde snudd baneretningen). Ca 1 minutt etter at vi begynte å rulle var vi i lufta og satte kursen for ORD. Ferden bar over Stavanger, Island og sydspssen av Grønland. I FL340 over Stavanger ble det servert snacks og drikke. Deretter kom maten, kald pasta med soltørkede tomater i bollen for forrett, varm kylling med pasta som hovedrett og to runder med varme rundstykker. Et helt greit måltid. Vann ble servert i flere omganger, og twist-bollen kom også rundt en tur. Før landing ble det et 'lett kaldt måltid' som SAS kaller det, en bolle/rundstykkesak med en skive kalkun og litt drikke (se bilde). Alt i alt en helt grei flytur, men en time i dårlig organisert immigrasjonskø ble en litt dårlig avslutning på turen.
Ferden går innenriks med CO og UA de neste før hjemtur med SK.