Otto Nielsen/SAS plakat

Islending

ScanFlyer Silver
Hei!

For ett år siden kjøpte jeg et Otto Nielsen silketrykk i str. 24x34cm.

Det er et offisielt SAS-trykk med to stk. DC-8 og én Caravelle avbildet. Den er datert 1959.

Jeg har ikke sett det samme trykket noen andre steder, og jeg lurer derfor på hva det kanskje kunne vært verdt. Noen som vet?

Den er akkurat litt for stor for scanneren min, så kantene på bildet er kuttet av.

otto%20nielsen%20poster001%2024x34cm%20liten_zpsh61vsfsj.jpg

otto%20nielsen%20poster002%20liten_zpsvsclillt.jpg

Se der ja! Samler litt på plakater og SAS-relaterte gjenstander, og mener å ha lest at denne var med i en SAS-kalender i 1960, eller noe i den duren.

Verdien er vanskelig å anslå, da den påvirkes av en del variabler som f.eks størrelse, tilstand, opplag, motiv osv.

Vil kanskje tippe at bildet ditt er verdt 250-350,- hvis tilstanden er fin.
Er nok ikke verdt så veldig mye mer siden det er ganske lite bilde. Hadde det vært en plakat i perfekt tilstand derimot - da hadde vi snakket noen tusenlapper :)

Foreslår at du rammer det inn og henger det opp på veggen :)

Da var jeg så heldig å få tak i enda en Otto Nielsen plakat. Denne gangen et verdenskart. Dette til den ekstremt lave prisen på 350kr + frakt! Samme plakat selges i dårligere stand på eBay for €350.

http://www.ebay.com/itm/231520283301?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Plakaten jeg fikk er dog festet til en tykk papp plate, kanskje denne senker verdien på plakaten? Men jeg tror også at denne papp platen har gjordt at denne har beholdt formen sin og ikke blitt så skadet, og unngått revner. Men noen bulker og et par nesten usynlige revner har det blitt opp gjennom årene.

Størrelsen er 75cm x 45,5cm, og plakaten kommer fra en gang på 1950-tallet.

Anyway, her er bilder:

DSC_0225_zpss5qbj9ne.jpg

DSC_0226_zpskh3ei5wi.jpg

DSC_0227_zpszphgua4y.jpg

DSC_0230_zpsa0deto62.jpg.html

DSC_0231_zps76nm8bf3.jpg

DSC_0232_zpsjhx5umdw.jpg

Last edited:
Gratulerer! Der gjorde du et skikkelig godt kjøp. :)

K

Takk, Falcon.

Jeg tenkte det samme selv. Plakaten er nydelig! Nå gjenstår det bare å få den rammet inn, noe som ser ut til å bli litt vanskelig med de litt ustandariserte målene på plakaten. :)

Back