Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Men da er du ikke garantert plass. Det er ikke helt tingen dersom du må på et møte i Oslo...
Noen som vet hva det nye konseptet til NSB vil gå ut på? Er det snakk om moderniserte B7 vogner (altså lok+vogner) eller moderniserte Bm73 (gamle Signatur)?
2+1 er veldig mye bedre enn minisetene som man vanligvis finner på bussen. På ruta Oslo-Førde var det 2+1 i en periode, jeg tror det var ca 2001-2005. Fikk man et singelsete kunne det bli en helt ok tur, men benplassen var ikke en meter. Jeg vil anta ca 85-90cm.
Buss er uansett buss, og langt unna komforten på tog.
 ). I tillegg måtte de jo redusere farten betydelig etter nesten-ulykken på Nelaug i 2000. Det kunne blitt norgeshistoriens verste togkatastrofe om det ikke hadde skjedd inne på stasjonen.
). I tillegg måtte de jo redusere farten betydelig etter nesten-ulykken på Nelaug i 2000. Det kunne blitt norgeshistoriens verste togkatastrofe om det ikke hadde skjedd inne på stasjonen.  Hvor enorme naturinngrep kreves ikke for en slik utbygging? Hvor lang tid vil ikke dette ta? Det kommer til å koste astronomiske summer!! Her er jeg  grunnleggende uenig. Vi må innse at vi er et lite land med færre innbyggere enn en bydel i London, Paris, Moskva og har en geografi som ikke tilsier at tog kan bringe oss overalt.:exclaimation:nor  Ser at denne tråden nå har sporet noe av
 Hvor enorme naturinngrep kreves ikke for en slik utbygging? Hvor lang tid vil ikke dette ta? Det kommer til å koste astronomiske summer!! Her er jeg  grunnleggende uenig. Vi må innse at vi er et lite land med færre innbyggere enn en bydel i London, Paris, Moskva og har en geografi som ikke tilsier at tog kan bringe oss overalt.:exclaimation:nor  Ser at denne tråden nå har sporet noe av
Sannsynligvis!Are you carzy...?

Ikke verre enn for å bygge ut veier og flyplasser for å ta unna trafikken.Hvor enorme naturinngrep kreves ikke for en slik utbygging?
Det vil ta en tid, mend et skjer ikke noe før du begynner! Av prishensyn og hensynet til press i økonomien bør man starte å bygge i neste nedgangstid, ikke på toppen av konjunkturene (det varer nok ikke så lenge.Hvor lang tid vil ikke dette ta?
Det er faktisk feil at topografi og demografi er enn stor hindring:Vi må innse at vi er et lite land med færre innbyggere enn en bydel i London, Paris, Moskva og har en geografi som ikke tilsier at tog kan bringe oss overalt.:exclaimation:nor Ser at denne tråden nå har sporet noe av
Nemlig så 15 min før avgang med NAS så er du ikke garantert plass på flyet. Det kan være fult, akkurat som bussen.NAS overbooker vel ikke engang, så skjønner ikke helt hva du mener.
Nemlig så 15 min før avgang med NAS så er du ikke garantert plass på flyet. Det kan være fult, akkurat som bussen.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=553714Nettbuss komfort skulle frakte luksusvante passasjerer mellom Oslo og Kristiansand. Men i pinsehelgen går siste tur.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.
 
	