• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT: Ny fartsrekord for tog

Fra Wikipedia:

Although the design of the trains, with identical 6,000 horsepower (4,474 kW) power cars at each end, evokes France's TGV, the only components directly derived from the TGV are the 4 asynchronous AC traction electric motors (per power car). The tilting carriages are based upon Bombardier's earlier LRC trains rather than the TGV's articulated trailers, and the locomotives and passenger cars are much heavier than those of the TGV in order to meet North America's different approach to rail crash standards. The Tier II crash standards, adopted in 1999, have also resulted in the passenger cars being designed without steps and trapdoors, which means that the trainsets can only serve stations with high-level platforms — this restricts them to the Northeast Corridor and makes them impractical for most of the rest of the USA. Bombardier have since used the Acela Express's carriage design and a non-electric variant of the power car for their experimental JetTrain
 
Back
Top