• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT: Manglet 50 øre, fikk ikke bilskilt

The Ticketor

ScanFlyer Dusty
OT: Manglet 50 øre, fikk ikke bilskilt

Manglet 50 øre - fikk ikke bilskilt

Da Kjell Roar Johansen fra Skiippagurra i Finnmark skulle hente skilter til bilen sin, fikk han tvert nei av Vegvesenets trafikkstasjon.

Åraken var at han hadde betalt 50 øre for lite.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=122642

Fantastisk...

Replying to Topic 'OT: Manglet 50 øre, fikk ikke bilskilt'

Selv om det kan virke latterig så skjønner jeg prinsippet bak det. Tenkt om jeg skulle "mangle" 50øre hver gang jeg betalte noe. Spesielt hvis man tenker seg at 1 million mennesker gjør det samme....da er det bare å ta frem gangetabellen.

Jobber ikke du får Malev Ticketor? Kan jeg få kjøpt billett hos dem selv om jeg skulle mangle litt?.......

....det er selvagt noe annet når det er mellom venner og slikt, for det er man bra gjerrig hvis man maser om 50 øre

Man kan ikke forvente å få rabatt hos selveste Staten, kan man vel? :up:

Mangler du 50 øre og kommer hit og skal betale en billett, så hadde du fått billetten. Det kan jeg garantere!

..og leser man artikkelen så ser man at veistasjonen innrømmer at de har gjort en feil.

Fikk regning på 9 øre en gang jeg.. Syntes det var latterlig.det som irriterte meg mest var at minstebeløpet for regningsbetaling i skandiabanken er 1 kr..

Originally posted by Canopy

Fikk regning på 9 øre en gang jeg.. Syntes det var latterlig.det som irriterte meg mest var at minstebeløpet for regningsbetaling i skandiabanken er 1 kr..

Hva som gjør det enda mer latterlig er at det koster LANGT MER enn 9 øre å sende ut en regning. Det hadde faktisk vært mer lønnsomt for den du fikk regning av å glemme hele saken.

Originally posted by Someone

Hva som gjør det enda mer latterlig er at det koster LANGT MER enn 9 øre å sende ut en regning. Det hadde faktisk vært mer lønnsomt for den du fikk regning av å glemme hele saken.

Ja jeg reagerte vel egentlig på portostemplet på konvolutten og..

Ja jeg reagerte vel egentlig på portostemplet på konvolutten og..

...og da har du ikke engang tenkt på administrasjonskostnadene og andre kostnader vedrørende faktureringen

Jeg synes det er riktig å betale det en vare koster.

Det kan skje bisarre ting når kunde- og faktureringssystemene ikke er helt der de skal være. Har selv opplevd å bli fakturert 10 øre for et testabonnement og denne saken ble etterhvert sendt til inkasso pga. hiccups i systemene. Vi forsøkte å regne på den reelle kostnaden for surret, men stoppet etter 6-7.000 kroner i interne arbeidstimer...

Nå jobber jeg riktignok i ett selskap med stort sett internkunder, men her gidder vi normalt ikke anstrenge oss for mye for fakturaer under 2.000. Har funnet ut det er ofte billigere bare kreditere hele skiten....men nå kan vi heller ikke stevne ett AS i sammen gruppen for inkasso heller!

Back