• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT:Konkurransetilsynet finner da noe...

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date
Originally posted by DY
Originally posted by GFL
Originally posted by Trety
Så inntil noe er bevist, skal man boikotte Tine, så gjør det dersom konkurrenten har bedre varer! Både Kiwi, Spar og Meny har konkurrentene til Tine i sortimentet.

hehe, artig å lese at Tine skal boikottes. Men da SAS dumper prisene for å bli kvitt en konkurent, så er det ok? (Greit nok at SAS er uenige, og dette havner i retten - men boten står vel forsatt?)

Angående Tine, så skal jeg ikke si så mye siden jeg jobber der noen dager i uka. Men vi selger produkter som aldri før, og jeg følger ukentlig med på salgstallene.

Q-Melk har mindre fett en lettmelk, men derfor har man skummelt og ekstra lett også...

Enda artigere å lese din sammenlikning. Skulle en overføre dette til luftfarten så hadde dette scenarioet vært mer tilnærmet:

SAS tilbyr Avinor XX antall millioner for å utestenge f.eks Norwegian fra å benytte Avinor sine flyplasser.
:wow:

Stemmer, for Ica Norge eier jo alle dagligvarebutikkene i Norge bortsett fra 1....:hi2 :hi2

Neida...men Håkongruppen eller Norgesgruppen har store andeler av markedet og en enorm makt. At Avinor ikke er det samme som ICA skjønner de fleste, men at å sammenlikne Tine med SAS syntes jeg ble helt feil i det innlegget jeg kommenterte.

Nå får KT granske Tine-saken (og hele dagligvarebransjen) - det er tydeligvis ikke så enkelt som media ville ha det til....

Og nei, jeg liker IKKE at fokuset til KT dras vekk fra SAS Braathens. Nå har SAS Braathens svart på KTs varsel om bot (nei, det er ikke gitt noen bok som "står ennå" ), og nå er det opp til KT å gjennomgå sin sak på ny (som SAS Braathens mener ikke er grunnlagt i virkeligheten), slik at vi kan få denne saken ut av verden, og vi kan fjerne påstandene om at SAS Braathens har "dumpet prisene" som det tøv det er!

Og - KT søker jurister og økonomer: http://www.recruiter.no/clients/default.aspx?groupID=5

Originally posted by CK
Nå får KT granske Tine-saken (og hele dagligvarebransjen) - det er tydeligvis ikke så enkelt som media ville ha det til....

Og nei, jeg liker IKKE at fokuset til KT dras vekk fra SAS Braathens. Nå har SAS Braathens svart på KTs varsel om bot (nei, det er ikke gitt noen bok som "står ennå" ), og nå er det opp til KT å gjennomgå sin sak på ny (som SAS Braathens mener ikke er grunnlagt i virkeligheten), slik at vi kan få denne saken ut av verden, og vi kan fjerne påstandene om at SAS Braathens har "dumpet prisene" som det tøv det er!

Og - KT søker jurister og økonomer: http://www.recruiter.no/clients/default.aspx?groupID=5
Akkurat det samme som K-tilsynet sikkert vil også. Tilsynet har som de er pålagt varslet SAS om mulig sanksjoner OM de finner det påvist at selskapet har dumpet priser. Forstår ikke at det er så vanskelig å se. Det er media som har vinklet dette på en kanskje uheldig måte for SAS, men media er media. Heng bjella på rette sausen!

Forøvrig så kan en idag lese: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article964733.ece

Originally posted by DY
Heng bjella på rette sausen!
Well put, DY - det var deg og mat.... hehe :)

KT skal gjøre jobben sin rett - det er vi alle opptatt av!

Originally posted by CK
Originally posted by DY
Heng bjella på rette sausen!
Well put, DY - det var deg og mat.... hehe :)

KT skal gjøre jobben sin rett - det er vi alle opptatt av!
Ja eller så sitter en der med skjegget fullt av postkasser........(tenker på sausen nå og ikke K-tilsynet):up:

Og vips så er Synnøve Finden på vei tilbake til Rema 1000......hmmmm.

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article437227.ece

Originally posted by DY
Og vips så er Synnøve Finden på vei tilbake til Rema 1000......hmmmm.

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article437227.ece

Jepp, pussig det der, og HVIS det har vært noen avtale mellom Tine og Rema er det høyst usannsynlig at Tine vil komme trekkende med noe krav p.g.a. kontraktsbrudd.:D

Var på ICA Ullevål i ettermiddag... Andelen av folk som handlet Q-melk var utrolig stor. morsomt å se i vognnee til folk... Men melken til Tine holdt lenger enn en dag - noe som var ulempen med Q-melken...

Q-melk har skrukork og dermed en smart løsning og et lett valg for meg.

Ellers så har Tine bedt ICA om unnskyldning og samtidig blitt enig med ICA om ikek å kommentere denne saken noe mer i media........lukter muffens lang veg!

Jeg kan ikke for det, men jeg godter meg hemningsløst over at melkemonopolisten endelig får kjørt seg litt. Og det er ikke _bare_ fordi selskapet jeg selv jobber i er i andre enden av folkets popularitetsskala i forhold til Tine. :)

I utgangspunktet liker jeg både Telenor, Tine, NSB og SAS eller var det noen av menneskene i disse bedriftene jeg har sansen for?

Originally posted by EB
I utgangspunktet liker jeg både Telenor, Tine, NSB og SAS eller var det noen av menneskene i disse bedriftene jeg har sansen for?
Med så mange ansatte så skal det vel godt gjøres og ikke finne et par hyggeluge mennesker der:up:

Jeg synes det er flott med mangfoldet og muligheten til å velge.Tror dessuten at disse store selskapene har blitt langt bedre, nettopp pga Tele2, TV2, Q-melk, Norwegian etc
Så for å bevare mangfoldet og at de "store" ikke skal sjalte og valte som dem vil, støtter jeg de mindre når jeg kan, og spesielt om dem faktisk leverer bedre eller like godt produkt som de store.

Originally posted by EB
Var på ICA Ullevål i ettermiddag... Andelen av folk som handlet Q-melk var utrolig stor. morsomt å se i vognnee til folk... Men melken til Tine holdt lenger enn en dag - noe som var ulempen med Q-melken...

Og jeg som trodde all gammel Q-Melk ble kjøpt opp i går! :D
Selv kjøpte jeg en liter skummet Q-Melk (hva ellers) på ICA Thereses gate i dag, med holdbarhet til 24/2!

Helt enig med DY! Mye har blitt bedre på grunn av konkurransen. Bare se på NRK... De har helt klart blitt bedre - faktisk er de best!!! SAS Braathens blir helt klart bedre av å ha Norwegian i markedet - samt flyselskap som KLM, Air France, British Airways, SN Brussels Airlines og Continental...

Så er det jo bare å velge det som passer/smaker en selv best...

Originally posted by EB
Helt enig med DY! Mye har blitt bedre på grunn av konkurransen. Bare se på NRK... De har helt klart blitt bedre - faktisk er de best!!! SAS Braathens blir helt klart bedre av å ha Norwegian i markedet - samt flyselskap som KLM, Air France, British Airways, SN Brussels Airlines og Continental...

Så er det jo bare å velge det som passer/smaker en selv best...
Fortsatt enig, men hvis man da f.eks. bare velger NRK, Tine, SAS etc så vil de selskapene som har vært den største garantien for at de store selskapene har blitt bedre (TV2,Synnøve Finden, Norwegian) gå dukken, og hva skjer da? Jeg er enig i at dte ikke er store forskjellen på Tine fløte og Q-fløte....men for å sikre at vi fortsatt skal ha begge aktører på markedet...og sikre at Tine blir bedre, velger jeg Q-melk når jeg kan velge.

Man skal vel kun velge en aktør om den har det beste tilbudet...

..selv om jeg også har sansen for at man velger utfordrere for å beholde en valgfrihet. Har kjøpt meierismør fra Synnøve Finden for første gang i dag - gleder meg til å smake. Men er det ikke like godt som det Tine lager - så blir det nok Tine neste gang.

Håper at de som f.eks liker reklamefrie NRK P1 men er mot "store statlige" organisasjoner ikke lider seg gjennom en annen radiokanal med mye reklame bare for å støtte opp om konkurransen...

Originally posted by EB
Man skal vel kun velge en aktør om den har det beste tilbudet...

..selv om jeg også har sansen for at man velger utfordrere for å beholde en valgfrihet. Har kjøpt meierismør fra Synnøve Finden for første gang i dag - gleder meg til å smake. Men er det ikke like godt som det Tine lager - så blir det nok Tine neste gang.

Håper at de som f.eks liker reklamefrie NRK P1 men er mot "store statlige" organisasjoner ikke lider seg gjennom en annen radiokanal med mye reklame bare for å støtte opp om konkurransen...
Her er vi nok svært uenig. En bør støtte mangfoldet og sikre valgmulightene om produktene er like gode synes jeg.

Er de like gode så er det helt ok å støtte lillebror om man ønsker det...men er det ikke like bra så stiller det seg kanskje annerledes? Hører du f.eks på noe du ikke liker for å ikke la NRK få for mange lyttere?

Originally posted by EB
Er de like gode så er det helt ok å støtte lillebror om man ønsker det...men er det ikke like bra så stiller det seg kanskje annerledes? Hører du f.eks på noe du ikke liker for å ikke la NRK få for mange lyttere?
...om produktene er like gode....skrev jeg i innlegget over...så svarte deg før du stilte spørsmålet ditt.

Back