OT: I dag har jeg prøvesittet Alfa159 Sportwagon

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
OT: I dag har jeg prøvesittet Alfa159 Sportwagon

Kjørte forbi det "italienske" verkstedet mitt i formiddag...og der stod den første Alfa159 Sportwagon. Med norske skilter -leveres kunden i morgen - ca. 2 måneder før importøren får bilen til Norge. Sort med beige hudinteriør, 150 hesters diesel... absolutt en lekker sak - men som koster det samme som X3.

Replying to Topic 'OT: I dag har jeg prøvesittet Alfa159 Sportwagon'

Når kjøper du den ? :P

Syntes det er spennende med litt andre biler enn de vanlige. Selvom jeg nok aldri hadde kjøpt Alfa selv. Men kontra BMW så er nok alfaen ikke dumt valg for å skille seg ut:)

Ja! men jeg trenger absolutt lån!!! Men i gårsdagens Aftenposten var det reklame for Jaguar X Type med 2,2 liters diesel til rett over 400.000... Kunne være morsomt å prøve i allefall - selv om jeg jo ønsker meg 4x4....

Originally posted by EB
- selv om jeg jo ønsker meg 4x4....

Hmmm.... er ikke alle kattedyr firføttinger?:biggrin

Ikke de billigste... Men Jaguar har også 4x4 på sine modeller - men da blir prisen som for en Alfa - nærmere millionen...

Trety! I siste Autofil (ikke mitt favorittblad - men i disse avisfrie dager så leser jeg ALT) så banker X3 sine konkurrenter...ikke bare blant 4x4 alternativene.

BMW er noe av det nærmeste man kan komme perfeksjon i en bil, men jeg trodde det dreide seg om den lille imperfeksjonen som gjorde italienske biler perfektei dine øyne?

Men Top Gear var ikke helt enige i Autofils konklusjon, de anbefalte å heller kjøpe en 5-serie med 4x4 enn X3...

Men jeg har ikke lyst på 5 serien... Nå er det X3, BabyJag og 159 som er alternativene...

Har begynt å ta fram blyanten igjen, i perioder hvor jeg kan være dritlei pc'n.....
Fikk bare i trådens anledning lyst å slenge inn en halvferdig blytegning av 159'n.

Edit: biler er ikke min sterke side, så til dere alfa-lovers; vær overbærende når det gjelder detaljer...:)

Attachments

• AlfaRomeo159sl.jpg
    AlfaRomeo159sl.jpg
    39.2 KB · Views: 9

om inte det är din starka sida så vill jag se den som är det! :devot: :devot:

Dette så veldig detaljert og fint ut, SSL. :up:

Originally posted by Savipix

om inte det är din starka sida så vill jag se den som är det! :devot: :devot:

He-he..., takk for det! Joda, liker å tegne "fantasifly" med blyanten, eller ordentlige fly, gjerne ved bruk av "pointillism" (prikking) med 0,2 mm tusj.... :)

Attachments

• FantacyAirliner.jpg
    FantacyAirliner.jpg
    48.8 KB · Views: 10

Prikkingen tar litt lenger tid da.... (understatement of the year...)

Attachments

• Starfighter.jpg
    Starfighter.jpg
    80.1 KB · Views: 9

Alfa`n var direkte vakker... Den burde sendes direkte til medlemsbladet AlfaNytt!!! Utrolig flott!!!!:devot: :devot: :devot:

Med unntak av 3 ting så hadde valget vært Alfa 159... Uten tvil...den er blant de vakreste...

Det blir nok en 159 SW 3,2l Q4 når den tid kommer.Og den kommer! Fins ikke valgmuligheter.Bayermobil skal aldri se innsiden av min garasje.ALDRI!:musikk

Er dette et flyforum eller et bilforum?Er det sånn at man poste hva som helst bare man setter OT foran.For meg er det totalt uintressant om forumets medlemmer prøvesitter en bil.Er det bare jeg som mener dette eller det flere som er enige.Og jeg vet også men ikke behøver og lese det som står med OT foran.

Originally posted by A320

Er dette et flyforum eller et bilforum?Er det sånn at man poste hva som helst bare man setter OT foran.For meg er det totalt uintressant om forumets medlemmer prøvesitter en bil.Er det bare jeg som mener dette eller det flere som er enige.Og jeg vet også men ikke behøver og lese det som står med OT foran.
Det er nok bare du... NOT!

Bare vent til fotballsesongen begynner...

Originally posted by LN-KOG
Bare vent til fotballsesongen begynner...

Den har begynt.... :)

A320: Livstidsdiktatoren CK har allerede klargjort sitt syn på OT-trådene. Så lenge det står OT foran er slike tråder tillatt.

Back