OT: I dag har jeg prøvesittet Alfa159 Sportwagon

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: OT: I dag har jeg prøvesittet Alfa159 Sportwagon

EB: Vi må passe oss så "stasjonsvognene" (legg merke til at de kalles henholdsvis Sportwagon og Sportswagon :)) våre ikke blir overkjørt av Patrolen - den er littegranne større...

ENGM RAMP: Jeg tok selvsagt et gjennomsnitt, hehe. :) Nåværende generasjon har 3-literen, men jeg husket ikke helt når den kom på banen. 9,20 er veldig billig, det billigste jeg har fått i det siste var 9,44 på Statoil i Asker på fredag.

Joda, once again har du helt rett :)

3'ern kom i 2000 den...Desverre er den visstnok nå bare med 4 sylindre :angry:

Originally posted by ENGM RAMP
3'ern kom i 2000 den...Desverre er den visstnok nå bare med 4 sylindre :angry:

Tilogmed Pathfinder leveres med 4'er - som allikevel er rimelig sterk med sine 174 hk og 403 Nm, og det skal jo være en luksuriøs sak som en "mellomting" mellom Patrol og Murano (sistnevnte fåes kun med 3,5 liter bensin-V6'ern som finnes i en litt annen utgave i 350Z).

og sånn bare for å ha nevnt det så koster en liter 95 oktan her i Vadsø 12.99 mens i Varangerbotn og Tana så går 95 oktan for 12.04 :)

Originally posted by Trety
Gratulerer du også - ganske fresk sak dette. Her til lands er beklageligvis GTI altfor dyr, men VW har kommet med en god trøst: GT. Denne har 1.4 liters motor med både turbo og kompressor og gir 170 hk - til under 300'. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle mene dette, men her har VW gjort seg selv attraktive i mine øyne...!
Takk, jeg leste om GT og det er ganske imponerende tall. GTI'n er temmelig sprek ja, 200 hk og 280 nm allerede fra 1800 RPM. (og flat moment kurve til 5000 RPM) All honnør til FSI teknologi også, 0.8 liter på mila i 140-150 km/t. Viktig å tenke økonomisk nå som 91-oktan her ligger på rundt 5.60 kroner litern. ;)

Attachments

• Gti1.JPG
    Gti1.JPG
    78.5 KB · Views: 4
  • gti2.JPG
    gti2.JPG
    90.2 KB · Views: 4

Hahaha OMW...

Jeg bare VENTET på at noen av dere der laaaaangt borte skulle nevne de prisene der...

Fysjom :drunk:

Hva med dieselprisene der borte a? Er det mulig å få et lite eksempel?

:old

:D

Diesel er som man kanskje vet faktisk dyrere og vanskeligere å få tak i her borte. Siste dagene har jeg sett det ligget på 3.40/gallon, så rundt 5.85 kroner/litern med dollar kurs på 6.5.

Videre er problemet California's strenge utslippsregler (emissions) som gjør svært få diesel-biler tilgjengelig, da produsentene ikke lanserer biler i USA de ikke får solgt her i CA. Et unntak er Mercedes som nå tar inn CDI-utgavene til de andre statene. Men ikke noe BMW, Honda, VW eller lignende å få i diesel. Bare amerikanske pickuper. :cry:

Skal se det blir biltreff... Tidlig på formiddagen før vi parkerer og finner de som samme dag skal ha Fly&Vin???

Ja Eivind...

Jeg er med på både Biltreff først og sååå fly & vintreff, og finner jeg ikke plass til Pat'en mellom Alfa'en og Volvo'en får jeg bare rikke litt på bilene med bilen min :colgate:

Men hadde vært hyggelig det? For oss litt bilgale? En hyggelig prat først? Såååå bort på vin & fly for en flygalprat også?

Men la oss ikke drøye for LENGE da!

:cool:

Gleder meg allerede... Er du klar Trety??? Andre som vil være med???

Er jeg i landet og har tid dukker jeg også opp i en av "mine" biler:p

Eivind? Skal vi ta iniativet til et "Fly & Bil" treff?

Eller et "Flybil" treff?

:colgate:

JA! Sender PM...

neste uke?

Passer fint for meg så lenge det er etter arbeidstid. Blir først danske om 3 uker:DEN

Blir gjerne med,jeg også.Men det må bli i perioden 17-20/8.

Skal se at det lar seg ordne...:D Kanskje vi burde tra en tur ut på Hurumlandet...det byr på veier som i allefall Alfa`n trives med.

Back