OT: Domener og webhotell

Originally posted by LN-KGL

Originally posted by dc-8-63
Et annet godt verktoey er Adobe Homesite 5.5 - som jeg bruker i stedenfor Visual N++ (Notepad)....Homesite blir dessverre ikke oppdatert lengre, men forblir en meget god HTML Editor.

Det var vel ikke uten grunn at Adobe kjøpte opp produktene til Macromedia - hvem kjenner ikke Flash? Og så fikk de med de med Dreamweaver på kjøpet som laget kjøttdeig av Homesite ;).

Dude...Adobe fikk med HomeSite paa kjoepet ogsaa...Macromedia kjoepte HomeSite fra Allure....(sammen med ColdFusion) og mye av HTML editoren in DreamWeaver MX og nyere er basert paa HomeSite....

Originally posted by fly1980
"Ph-ndr"; Du nevnte noe om organissasjonsnummer for å få siden over på et .no domene. Hvordan skaffer man seg et slkt nummer? (jeg aner ikke hva det er for noe, så jeg håper jeg ikke dummer meg skikkelig ut nå) :rolleyes:

fly1980, jeg vil foreslå at du ikke tenker på .no i første omgang (registrering av et eventuelle fortak i Brønnøysundsregistreret koster masse peng - og da blir du en selvstendig næringsdrivende - det er en av mange bakdeler med .no ext). Se heller på å registrere et domen med enten .com eller .net - kanskje også .aero kan være en mulighet.

Dude...Adobe fikk med HomeSite paa kjoepet ogsaa...Macromedia kjoepte HomeSite fra Allure....(sammen med ColdFusion) og mye av HTML editoren in DreamWeaver MX og nyere er basert paa HomeSite....

Schwarte, der dreit jeg på draget :old

Originally posted by LN-KGL

Schwarte, der dreit jeg på draget :old

....nei du nyter godt av HomeSite hver dag du benytter DreamWeaver.....har selv brukt Macromedia produkter siden Director 4....og aldri vaert skuffet...ei heller er jeg skuffet over hva Adobe har gjort med med CS3....integrasjonen mellom Photoshop og Dreamweaver er rett ut fantastisk....

Da er vi enige dc-8-63, du får holde deg til Adobe Photoshop CS3 og jeg holder meg til min inderlig kjære Corel PhotoPaint X3 :colgate:

Originally posted by fly1980
"Ph-ndr"; Du nevnte noe om organissasjonsnummer for å få siden over på et .no domene. Hvordan skaffer man seg et slkt nummer? (jeg aner ikke hva det er for noe, så jeg håper jeg ikke dummer meg skikkelig ut nå) :rolleyes:

Neida. :)

For å ha lov å registrere et .no-domene så forlanger NORID at det skal knyttes mot en org.nr., som normalt er da en bedrift ellre organisasjon registrert i Brønnøysund-registerne.

mvh,
A

Jeg visste ikke at det var så omstendelig å registrere seg med et .no domene :huh:

Trodde det bare var å velge den nettadressen du ønsket, skrive litt info og betale, og skrive inn den gamle nettadressen som siden skulle overføres fra, og vips - et fiks ferdig domene. Uff, alt er jo da så komplisert :rolleyes:

Originally posted by P.A. VIKING

Hva ? , ingen som hardcoder med vi nå for tiden ??

Nei, det sluttet jeg med i forbindelse med overgangen fra SGML :lol:

Back