• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT: Begrunnelse for rejected bilde....

Er kanskje best å la være å uploade slike bilder,
når arbeidsfoholdene for å ta bilder er revva

Jepp, er bare dessverre slik innimellom at bilder og forhold ikke er de beste. Da hjelper det ikke at flyene er sjeldne eller ikke i databasen fra før av. Har hatt noen slike selv ja :(

En skal vel være litt forsiktig med å ta vekk saker og ting i bildet, er nok ikke noe større mulighet for å få det godkjent...hvis en f.eks ser på airliners.net så har de strenge regler for slikt:

The second reason is more serious. Airliners.Net does not tolerate ANY deliberate alteration of the image for the purpose of the removal of objects from the image, addition of objects to photographs, deliberate blurring of objects (to create an artificial depth of field) or faces, or changing the registration or even entire colour schemes. These type of EDITING rejections can result in a ban from the site.

regner med det samme gjelder for våre venner på Airpics, du skal være veldig flink for å få det til å se bra ut så enig med andre her om det....

Det kommer flere muligheter, og dere får jo en mengde andre kjempe flotte bilder fra Vestlandet så her er det bare å finne frem kamera igjen og prøve på nytt...:)

Originally posted by THS

Ellers er det jo godt å se at Airpics endelig har fått feilfrie screenere som retter opp alle feil vi andre har gjort opp gjennom årene ^_^

Hilsen ex-screener jeg også.

Enig der ja..

Hilsen enda en ex-screener :)

Originally posted by LCH78

Originally posted by THS

Ellers er det jo godt å se at Airpics endelig har fått feilfrie screenere som retter opp alle feil vi andre har gjort opp gjennom årene ^_^

Hilsen ex-screener jeg også.

Enig der ja..

Hilsen enda en ex-screener :)

-Med så mange "ex-screenere" som er her.....,- er det noen igjen i det hele tattt ? -Er samtlige bytta ut, så nå styres det med jernhånd ..... ;)

Originally posted by Leorim

Er kanskje best å la være å uploade slike bilder,
når arbeidsfoholdene for å ta bilder er revva

Man boer ha selvkritikk nok til aa vite hva som er bra nok til aa laste opp. Gode hensikter gjoere ikke et daarlig bilde bedre .... ;)

Hehe. Har jeg sagt at vi er feilfri?

Siden det er så populært å kalle seg ex-screener så vil jeg vite følgende:

Hvorfor hjelper dere ikke til selv?
Hvorfor la dere opp som screenere?
Begrunn også hva nåtidens screenere gjør som er så galt iforhold til hva dere "ex-screenere gjorde.

Ingen er feilfrie. :p

For min egen del sluttet jeg fordi prioriterte aa bruke tiden min paa andre ting. Tror neppe det er saerlig forskjell paa screenerene naa og da heller .. hvorfor skulle det vaere det?

Må dessverre si meg enig i at det bildet er for skjevt og rotete, uten noe egentlig fokuspunkt. At flyet er tatt rett fra siden gjør at det mangler dynamikk. Greit som dokumentasjon av et fly som var der og da - men som fotografi er det nok ikke så mye...

Back