• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OT: 80 kroner for en halvliter?????

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Jeg tror dere er blitt spik, spenna gaerne jeg .......... :wow: :wow:

http://www.nettavisen.no/sommer/article672521.ece

Replying to Topic 'OT: 80 kroner for ah halvliter?????'

næææææææ vi har så mye penger så ....

Replying to Topic 'OT: 80 kroner for aenhalvliter?????'

Man er villig til å betale for kvalitetsøl. Ikke sånt skvip dere har i USA a la Millers og Budwasser!

:nor

BF:cool2

En Agate Pass Amber paa Harbour Inn paa Baibridge med utsikt til hav og ferge koster under halvparten av 'kvalitetsoellen' paa Aker Brygge og holder adskillig hoeyere kvalitet.

Vet du hvor mange mikrobryggerier vi har her borte?
http://en.wikipedia.org/wiki/Microbrew#Microbreweries_in_America

Du mener dårlige hjemmebryggerier som lager en mellomting mellom kattepiss og dårlig parfymert sølevann med skum på?

Ja det er jo blitt populært med Microbryggerier her hjemme også. Så på Vinmonopolet at en flaske Amber Ale fra Nøgne Ø bryggeri i Grimstad koster 63 kroner. Den dyreste var #100 fra samme bryggeri. Den holder 10,5 % og koster 100 kr på polet.

I Danmark tar det også helt av. På DFDS tar de fra 59 kr og oppover for en flaske av Jakobsens håndbryggede.

Men synes jeg noe om det? Nope! Har fortsatt ikke smakt noe jeg synes jeg kan si er "herlig" og jeg har vært til en smakning hvor vi smakte 16 forskjellige.

Nei, takke seg til en skummende frisk CB øl. Halleluja!!

BF:cheers:

Replying to Topic 'OT: 80 kroner for en halvliter?????'

Originally posted by Bizflyer

Du mener dårlige hjemmebryggerier som lager en mellomting mellom kattepiss og dårlig parfymert sølevann med skum på?

Nei, her borte er det de store bryggereiene som leverer slikt! :D

Man er villig til å betale for kvalitetsøl. Ikke sånt skvip dere har i USA a la Millers og Budwasser!

Kvalitetsøl, hva da? De fleste på Aker Brygge serverer Ringnes Pils, (nå vet jeg at jeg fornærmer mange...) som er i mine øyne ølets svar på Toyota Corolla. Nuff said. ;)

Kom til Drammen folkens! Man kan ha forskjellige meninger om byen, men vi har et bryggeri (AASS) som holder en høy klasse på produktene sine! :cheers:

Jasså vi skal krangle om øl nå?

Alle vet at det eneste som gjelder i Norge er brygget på Gjelleråsen. Alt det andre kan dere beholde for dere selv ute i distriktene.

...men det finnes mye godt importert fra kontinentet.

Someone...som faktisk har bodd 5 uker INNENFOR murene på Carlsbergbryggeriet i Køben.

Someone: Det er endel ordentlig godt øl utenfor Norges grenser: Tropical (Kanariøyene) og San Miguel er store favoritter, samme er det meste som brygges i Danmark - danskene kan sitt øl!

Men i Norge er et bryggeri foran alle andre: AASS Bryggeri! Helt objektivt vurdert som ektefødt drammenser!:)

Ja, la oss for all del få en liten krangel om øl! Det er tross alt fredag. Og bare sånn for å ha nevnt det så skal jeg snart ut i skjærgården hvor det er godt og varmt og strålende sol og nyte kaldt og godt CB øl sammen med ferske skalldyr. Litt Hvitvin blir det nok også.

Selv drikke jeg CB pils, og så pisser jeg Ring... Uff jeg klarer ikke å skrive eller si det fæle ordet! Det er det nærmeste vi kommer kattepiss her i landet! uff og uff!!:baeh

Aas i Drammen er slett ikke dumt Trety! Det kan vi godt drikke en gang i mellom når vårt elskede kildevann fra CB ikke er tilgjengelig!

Ellers er ikke Hansa heller av mine favoritter! Prøver også å unngå de som er eid av R....

I Danmark er Tuborg favoritten! Mulig du har bodd innenfor Murene på Carlsberg Someone! Men jeg har bodd 5 år i Jomfru Ane gade i Aalborg. De skiftet forøvrig navn til Fru Ane gade etter jeg hadde bodd der i noen år!! :thumbup

God helg!

Få ting er vel så mye gjenstand for lokal-patriotisme som øl. Og for å møte deg på halvveien Bizflyer, som 50% sørlending (og Start-supporter) har jeg drukket min fair share av CB-øl. Og jeg har ikke tenkt å slutte med det, men det kommer etter AASS på favorittstigen...! ;)

Det høres bra ut! Tror vi fort kan bli enige! Det er verre med vestkantgutten Someone! Han vet ikke bedre, stakkar!:mol

BF:biggrin

I "verdens rikeste land" har vi vel råd til 80 kroner for en halvliter? :cheers:

Det høres bra ut! Tror vi fort kan bli enige! Det er verre med vestkantgutten Someone! Han vet ikke bedre, stakkar!:mol

Selv om han har oppdaget Carlsberg (?), så er utsynet i kvalitetsøl her på furet værbitt noe mer begrenset dessverre. Synd for Someone, egentlig, han vet ikke hva han går glipp av! :cheers: :spin: ;) :hi2

Originally posted by LN-RKF
I "verdens rikeste land" har vi vel råd til 80 kroner for en halvliter? :cheers:

Kvalitetsøl er gjerne noe rimeligere. Jeg betaler som regel ca. 60 kroner for skikkelig øl...! ;)

He he her fikk jeg alle mot meg:p

Nå er ikke Carlsberg mitt utenlandske favoritt øl bare så det er sagt. Men har hatt mine sommerjobber både hos Ringnes og Carlsberg så er jo litt programforpliktet. Men Carlsberg har endel som er langt bedre enn standard Carlsbergen man får i butikken her. Har vel vært igjen 90% av alle Carlsberg og Tuborg typer:cheers:

Uansett så mener jeg nå det beste ølet kommer fra Tsjekkia, selv om en Guinness på en britisk vinterdag eller en god tysk Weissbier i bakken kan smake det og

....men med så mye øl prat blir jeg vel snart nektet adgang til fly og vin neste uke:lol

Ellers er ikke Hansa heller av mine favoritter! Prøver også å unngå de som er eid av R....

I Danmark er Tuborg favoritten! ........

Du vet at Ringnes og Tuborg har samme eier?

...alt sammen styres fra Gamle Carlsbergsvej på Valby

BF:cheers:

Sitat fra Stone's Arrogant Bastard Ale:

This is an aggressive beer. You probably won't like it. It is quite doubtful that you have the taste or sophistication to be able to appreciate an ale of this quality and depth. we would suggest that you stick to safer and more familiar territory --- maybe something with a multi-million dollar ad campaign aimed at convincing you it's made in a little brewery, or one one that implies that their tasteless fizzy yellow beer will give you more sex appeal. Perhaps you think multi-million dollar ad campaigns make a beer taste better. Perhaps you're mouthing your words as you read this.

At dette er meget godt oel kan FBU4EVER, LN-MOW, Dag Johansen og undertegnde skrive under paa...7.2% Alcohol gjoer det til et av de svakere brygg fra Stone...Old Guardian Barleywine holder 11.26% !!

Lokalt har vi 15 Mikrobryggerier alle meget serioese...de brygger enten etter engelsk eller tysk tradisjoner...En studietur er nok paa hoey tid!!!

Originally posted by Trety
Kom til Drammen folkens! Man kan ha forskjellige meninger om byen, men vi har et bryggeri (AASS) som holder en høy klasse på produktene sine! :cheers:

Et øl som uttales ASS må man bare like! NOT!!!! :cool2 :jumpin :lol

:nor

Tja, hvis jeg skal velge mellom å betale $ 2 for en Coors Light (=skvip) eller 80 NOK for en Rignes (=skvip) så tar jeg Coors Light når som helst. Resulatet blir det samme... :p

Back