Oslo - Peking i C. Alternativ til TK?

Bergern

ScanFlyer Dusty
Hola!

Vi planlegger (og har forsåvidt booket) en tur til og fra Kina i oktober. Flyreisen er med Turkish i C, da prisene er mer enn spiselige (13 - 14 k). Problemet er at jeg egentlig ikke er overbegeistret for det flyselskapet og kunne i tillegg tenke meg et noe kortere førstelegg.
Er det noen som har peiling på om det finnes reelle alternativer (russere untatt) til omtrent samme kostnad?

Hola!

Vi planlegger (og har forsåvidt booket) en tur til og fra Kina i oktober. Flyreisen er med Turkish i C, da prisene er mer enn spiselige (13 - 14 k). Problemet er at jeg egentlig ikke er overbegeistret for det flyselskapet og kunne i tillegg tenke meg et noe kortere førstelegg.
Er det noen som har peiling på om det finnes reelle alternativer (russere untatt) til omtrent samme kostnad?

Swiss (LX) kan være et (godt) alternativ. De har et bunnsolid C produkt, både på det "harde" og service. De får du riktig nok ikke ned i 13-14, men billetter til ca 16k er fullt mulig.

Det er 2k som jeg lett spanderer på meg i forhold til TK.

Det blir ca 3K. Hadde jeg også gladelig satt til, hadde det ikke vært for Swiss sine ugudelige tider jeg får opp. Ankomst PEK 0515 og avreise 0645. Er det virkelig noen som har stått opp på de tidene? :D

Aeroflot skal jo ikke være så ille i biz da. Har faktisk prøvd dem til PEK i eco og synes ikke det var så ille. Maten ombord var også god. La ikke merke til vodkafylla som selskapet er berømt for.

Aeroflot skal jo ikke være så ille i biz da. Har faktisk prøvd dem til PEK i eco og synes ikke det var så ille. Maten ombord var også god. La ikke merke til vodkafylla som selskapet er berømt for.

Litt OT, men det med vodkafylla stemmer vel ikke lenger. Under mine to reiser OSL-SVO-IST med SU det siste året har det ikke engang vært mulig å få en øl!

Takk for innspill!
Da har vi booket SU i tillegg. Bra pris og gode tider. Så får vi ta uka til hjelp med det endelige valget...

Spennende med SU synes jeg.
Har aldri hatt guts til å bestille dem. Er nok litt utdatert og gammeldags.
Synes fortsatt russisk er skummelt, whatsoever :-)
Men bortsett fra det så kjenner jeg flere som mener det er helt ok i C til for eksempel Bangkok.

Har bare flydd de i Y og på A320 er de helt ok. A330 og 777 er mye finere enn sas sine fly.

Transfer på SVO er en annen sak.

Back