• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Oslo-New York

imm

ScanFlyer Crusty
Hvilke dager går flyet fra Oslo, og hvilke dager går de i retur fra New York?
Noen som vet tidene flyet går også?

IMM

Replying to Topic 'Oslo-New York'

Et søk på Continentals internettsider, OSL sine sider, Widerøes bookingside etc vil nok gi deg svarene på alle disse spørsmålene

Det trodde jeg også. Men fant ingen ting. På widerøe sin side søkte jeg på mange datoer, men ingen fly fra continental kom opp. Og på continental.com fikk jeg bare feilmelding hele tiden... Så derfor spurte jeg her.

IMM

CO annonserer med daglige avganger fra 2. Mars på Hegnar.no. Da må det være riktig!

Går alle dager nå, såvidt jeg vet...

11.30 fra Osl, ankomst 13.55 8 timer 25 min
20.15 fra Ewr, ankomst 09.50 7 timer 35 min

Originally posted by imm

Det trodde jeg også. Men fant ingen ting. På widerøe sin side søkte jeg på mange datoer, men ingen fly fra continental kom opp. Og på continental.com fikk jeg bare feilmelding hele tiden... Så derfor spurte jeg her.

IMM

Et søk på Widerøe gir daglige avganger med CO mellom EWR og OSL:)

Og det samme får jeg på www.continental.com

Är inte CO jäkligt dyra? Hittar aldrig några billiga biljetter med dom från Stockholm. Där finns SK, MH och snart US men Co sänker inga priser. Vad kostar en economy biljett från Oslo?

Originally posted by Jörgen

Är inte CO jäkligt dyra? Hittar aldrig några billiga biljetter med dom från Stockholm. Där finns SK, MH och snart US men Co sänker inga priser. Vad kostar en economy biljett från Oslo?
Billigere og mye bedre enn SAS!:up:

Originally posted by Concorde

Originally posted by Jörgen

Billigere og mye bedre enn SAS!:up:

Vel jeg vet ikke akkurat om jeg vil si at de er bedre en SK (og ja.. jeg er uhabil,men jeg har fløyet med begge). De er ganske billige, det skal dem ha. Crew er veldig greie å ha med å gjøre, samt at det er direkte maskin kontra til SK som går via STO eller CPH

CO maskina er trang som bare rakkern og jeg syntes setene var litt vel harde,pitch var heller ikke mye å skryte av. Greit jeg er 193 lang,men alikevel..
Jeg var ganske så støl i..ehh.. "akterspeilet" da jeg kom fram til OSL. Jeg for min del satt mye bedre i SK Airbus selv på turistklassen.
Turen var heldigvis kort på tilbake veien med ca 6:30 i flytid. Ikke værst for en B757.

Til SK sin fordel er som nevnt komforten betraktelig bedre, underholdningen er mye bedre, den var totalt fraværende i CO maskina da denne ikke har instalert individuelle sjermer for film/underholdning. Selv musikk manglet det i CO maskinen. (Takk gudinnen for MP-3 spillern min). Serveringen til CO var grei nok,typisk flymat egentlig.

Så hadde jeg hatt valget mellom SK og CO hadde jeg nok valgt SK,med mindre jeg hadde fått business class på CO

Jeg har reist med Delta, United, Northwest, Airtran og Continental på Amerikansk innenriks. Continental hadde ihvertfall betydelig bedre service en de andre selskapene, og gratis matservering på økonomi mellom Atlanta - Newark :up:

Hadde valgt CO. Non-stop er konge, og comforten ombord hos CO har jeg ikke opplevd som dårligere enn hos SAS.

Forøvrig er det ny rutetid på CO' rute OSL-EWR. Den går nå fra OSL kl. 12.10. En endring som ikke er til det bedre etter min mening.:naughty:

Heisann, CO38/39 går daglig fra 2 Mars som nevnt ovenfor. Vi får se hva den neste vinteren tilbyr, men jeg vet at load faktor på OSL - EWR "vinter rutene 2005/2006" var laaangt over hva man hadde trodd, selv da vi øket fra 3 til 4 ukentlige avganger.

OEH Jeg vet ikke hvorfor avgangen ble satt tilbake, men jeg vet at slot tidene i EWR fra klokken 17:00 og utover på kvelden er ganske tette, men roer seg litt senere på kvelden... ;)

Som nevnt flere ganger tidligere så er vi i ferd med å sette inn nye seter på B757 turistklassen. Vi oppgraderer også til digitalt underholdningssystem på BusinessFirst og vi studerer også hva det vil koste å legge inn AVOD (Audio Video On Demand) og power outlet helt til siste rad på turistklassen. Power outlet går kun til setene over vingen i dag.

Det med pitch er stort sett det samme som de fleste internasjonale turistklasser... 31" til 32" pitch og 17.2" bredde. Vet ikke hvordan de nye setene blir satt inn?

Dag

Originally posted by OEH

Forøvrig er det ny rutetid på CO' rute OSL-EWR. Den går nå fra OSL kl. 12.10. En endring som ikke er til det bedre etter min mening.:naughty:

Det er nok for aa beholde samme ankomsttid paa EWR. Vi skifter ikke til sommertid foer om en fire ukers tid ...

En annen ting som kjennetegner CO er at de i gaten, og ombord bruker ordet Customers og ikke passengers.. :up:

Idag gikk den forresten fra gate 50 og ikke 53, veldig artig å se "The ICTS army" rigge opp utstyret sitt på nytt, uff.. some gang.. :p

Og Dag, hver så snill å hjelp oss på OSL og for engangs skyld få se 777 - In you we trust! :devot:

Originally posted by Dag Johnsen

Heisann, CO38/39 går daglig fra 2 Mars som nevnt ovenfor. Vi får se hva den neste vinteren tilbyr, men jeg vet at load faktor på OSL - EWR "vinter rutene 2005/2006" var laaangt over hva man hadde trodd, selv da vi øket fra 3 til 4 ukentlige avganger.

OEH Jeg vet ikke hvorfor avgangen ble satt tilbake, men jeg vet at slot tidene i EWR fra klokken 17:00 og utover på kvelden er ganske tette, men roer seg litt senere på kvelden... ;)

Som nevnt flere ganger tidligere så er vi i ferd med å sette inn nye seter på B757 turistklassen. Vi oppgraderer også til digitalt underholdningssystem på BusinessFirst og vi studerer også hva det vil koste å legge inn AVOD (Audio Video On Demand) og power outlet helt til siste rad på turistklassen. Power outlet går kun til setene over vingen i dag.

Det med pitch er stort sett det samme som de fleste internasjonale turistklasser... 31" til 32" pitch og 17.2" bredde. Vet ikke hvordan de nye setene blir satt inn?

Dag
Er svært hyggelig lesning at loadfaktoren deres er laaaangt over forventet, det vil si at dere er i ferd med å få et virkelig godt fotfeste i det norske markedet :up:
Men jeg syntes ikke dere reklamerer så mye her i Norge, tror et par-tre reklamekampanjer i året hadde økt loadfaktoren deres ytterligere. Det er fortsatt en god del mennesker som ikke vet at det er mulig å fly direkte fra Oslo til USA..

Turistklasse på 757 frister ikke på laaang flytur... Det har FI kurert meg for... A330 er derimot veldig behagelig...

CO har klart å få et bra fotfest i Norge og har vist at det går an å fly med god loadfaktor. En ny rute tar litt tid å bli innarbeidet. SAS hadde vel lagt ned ruten for lenge siden om dem hadde prøvd.

At seteavstanden er ganske så lik på turistklasse enten man flyr SAS eller Continental betyr vel at det ikke er så store forskjellen. Den største forskjellen er underholdningen ombord og internett-tilgang som SAS er langt bedre på. Til Continentals fordel bør nevnes nonstopavgang, noe som reduserer reisetiden med ca 4 t tilsammen t/r.

Var det ikke snakk om at CO skulle fly med 767-200 eller 767-400 ved behov på OSL???

Back