OK Folkens.
Omsider har jeg tatt meg tid til og få ferdigstilt denne Trip Raporten. Og før dere spør og graver for mye. Ja jeg har lagt hun thaijenta bak meg

ld
Men så la oss gå tilbake til 2.februar 2010 på LGW. Der skulle jeg stige ombord i det jeg mener er verdens peneste passasjerfly, nemmelig en Boeing 777. Nermere bestemt en 772ER tilhørende Emirates.
Etter diverse andre tripraporter her inne ifra akkurat dette selskapet hadde jeg ettervert fått høye forventninger til disse fire kommende flighter med dette selskapet. Og de ble i allefall ikke på flightene LGW-DXB-BKK gjort til skamme.
Jeg bodde på Hilton Airport Hotel Gatwik, noe som betydde at jeg måtte ta en buss til den andre terminalen. Dette gikk som smurt. Var tidlig ute. Knapt tre timer for avgang. Incheck gikk raskt og greit, og etter og ha besvart de vanlige spørsmålene om hvem som hadde pakket bagasjen osv gikk ferden imot sikerhetskontrolen som også gikk greit. Fant meg en trivelig cafemed utsikt over flyplassen. Mens jeg satt der kom den enne etter den adre BA B777 inn og parkerte:colgate: Jeg bestilte meg egg og Bacon til frokost mens jeg satt der. Dette måltidet smakt grusomt.
Alle fire flightene var 100% full på økonomi. Hvordan det var frame blant de med større lomebok en undertegnede skal jeg la være usakt.
Gaten åpnet en liten time før oppsat avgang, og jeg beveget meg ettervert imot denne. Og gjett hva som møtte meg der, jo et nydelig syn.
Nemlig en Boeing 777 ifra Emirates som sto og smilte til meg.
Vell ombord var det påtide og sjekke benplassen, og den var mer en god nok.
Capteinen kom på høytalleren og kunne fortelle at vi ville bli omlag 15 minutter sen ifra gate pga ny slott tid som følge av mye trafikk over London.
Desverre var ingen av flightene med det nye ICE systemet. Så jeg måtte klare meg uten widescreen og med kun 600 kanaler:angry:
Når vi først er inne på ICE systemet til Emiratene, Hva i all verden skal dette ilustrere?
Før avgang kom dem gjenom cabinen og delte ut varme kluter. For en herlig start på en flytur
Vell oppe i lufte hva det tid litt snacks. Her kunne man velge mellom alkoholholdige og alkoholfrie drikker. At gratis utenom champagne som kostet omlag 12nkr. Snacket besto av en pose med nydelige nøtter.
Omlag 90 minutter ut i flighten kom lunchen som besto av en tunefisksalat som forrett og carrykylling med ris til hovedrett. Det hele smakte nydelig. Og ja. vi fikk stålbestikk

ld
Matbrettet
Forretten:
Hovedretten:
Via ICE systemet til Emirates kunne vi blant annet følge framdriften på flighten:
Landet på tid i DXB
Turen DXB-BKK kommer om ikke så mange minuttene.