Oslo - Liverpool - Nice

jarandm

Newcomer
Reiser til Nice 2. juli, hvor jeg skalta Ryanair fra Sandefjord til Liverpool, og Easyjet fra Liverpool til Nice.

Problemet er at Flyet fra Sandefjord lander i Liverpool klokken 16:15, mens flyet til Nice tar av 17:50. Senest check-in for Easyjet til Nice er 17:10. Det vil si at jeg har 55 minutter fra flyet lander til jeg må sjekke inn.

Tror dere jeg rekker dette? Må jo også vente på bagasjen...

Last edited:
Hvis alt er i rute gaar det greit. Er Ryanair sen, maa du belage deg paa aa kjoeep ny billett. Du har null rettigheter. Saa enkelt er det, og det kalles gambling.

Liverpool John Lennon Airport er ikke av de største - se kart her.

55 min for å gå av flyet, passkontroll, bagasjehenting, kø for innsjekk... Jeg ville ikke hatt så lite slingringsmonn.

Om det ikke blir noen forsinkelser, skal det nok gå bra - men det hadde nok blitt vanskeligere om du skulle via Stansted.

Hvorfor en så "vanskelig" reiserute? Fra Norge til Nice går det masse direktefly.....

Eller du kan fly ganske billig via AMS hvis du bestiller noen uker i forveien. Fant nå TRF-NCE til litt over 3000kr/pers. med KLM. Utreise 2 juli og hjemreise 9 juli

Dette er ikke en itinerary jeg hadde prøvd meg på.... Risikosport på høyt nivå. Dersom du kommer bittelitt sent inn er det stor sjanse for at ferien din blir flyttet fra Nice til Liverpool. Og det er ikke noe fotball om sommeren..

Grunnen er at jeg får en vei for 700,-
Dere mener altså at det er for liten tid.. Er det mulig å sjekke inn for neste fly før man eventuelt henter bagasjen?

Der er nok umulig så lenge du flyr med bagasje. Men uten bagasje kunne du ha sjekket inn på nett hos EasyJet og spart en del tid der.

Grunnen er at jeg får en vei for 700,-
Dere mener altså at det er for liten tid.. Er det mulig å sjekke inn for neste fly før man eventuelt henter bagasjen?

En vei for 700 kr. fra Oslo til Nice er generelt dyrt og spesielt dersom det er med Ryanair. Jeg ville valgt et annet selskap. Men har du allerede bestilt, tror jeg det skal gå bra så lenge det ikke blir noen forsinkelser. Du har jo nesten en time på den lille flyplassen.

En vei for 700 kr. fra Oslo til Nice er generelt dyrt og spesielt dersom det er med Ryanair. Jeg ville valgt et annet selskap. Men har du allerede bestilt, tror jeg det skal gå bra så lenge det ikke blir noen forsinkelser. Du har jo nesten en time på den lille flyplassen.

700 kr er vel ikke dyrt i juli. Norwegian og Sterling tar nå begge over 2000 kr for OSL-NCE. SAS hadde kun eco flex på direkteflyet til godt over 4000 kr, via København kostet det ca. 2800 kr.

Prisene på direkteflyene er gjerne høye når det nærmer seg avreisedatoen...

Ellers så ser jeg at man med LH kommer seg til NCE for litt over 2000 kroner t/r (ut 2. og hjem 9.)

Turen må være utreise 2. juli og hjemreise 7. juli.
Det billigste jeg har funnet på dette tur/retur. Det billigste jeg har funnet tur/retur er 2800,-

Har sett litt på tilbudet fra Lufthanse.
Fant et tilbud fra dem via travelstart til 2275,- tur/retur.
Men, det er et mellomstopp i frankfurt. Flyet ankommer 21:00 og neste fly til Nice har avgang 22:05. Dette er jo enda kortere tid enn den i Liverpool.

Er det en spesiell ordning på dette, siden det er samme flyseskap? Det er jo en pakkereise fra Oslo - Nice. Slipper man ny check-in og henting av bagasje?

Men, det er et mellomstopp i frankfurt. Flyet ankommer 21:00 og neste fly til Nice har avgang 22:05. Dette er jo enda kortere tid enn den i Liverpool.

Er det en spesiell ordning på dette, siden det er samme flyseskap? Det er jo en pakkereise fra Oslo - Nice. Slipper man ny check-in og henting av bagasje?

Det er ingen pakkereise, men du slipper selvsagt å hente bagasje og sjekke inn flere ganger. Det er jo typisk dette som er forskjellen mellom Ryanair og Lufthansa. Bagasjen sendes direkte og du sjekker bare inn en gang. Rekker du ikke flyet videre i Frankfurt på grunn av forsinkelse, er det Lufthansas problem og de må ordne overnatting og/eller nye avganger.

Reiser du med Lufthansa, sjekker du inn bagasjen i Norge og ser den ikke foer bandet i Nice. Litt over en time i Frankfurt er grei skuring og dersom du mot all formodning ikke rekker forbindelsen, er det ikke ditt ansvar, men Lufthansas. De booker deg om gratis til neste avgang og gir deg matbonger, evt overnatting dersom siste fly er gaatt.

Med Ryanair / Easyjet tar de aldri ansvar og du maa kjoepe ny billett som veldig ofte blir grisedyr dersom du ikke rekker avgangen du er booket paa

Som Flighdeck er inne på: Mister du videre forbindelsen i FRA med Lufthansa her så booker de deg videre til neste mulige avgang og blir du nødt til å overnatte i Frankfurt så betaler og skaffer de hotellrom for deg også. Å ikke velge LH her vil være dumt mener nå jeg, og total kostnaden blir neppe særlig høyere, men du er garantert å unngå å gå på en smell og risikere å måtte punge ut for en fullprisbillett i siste liten fordi du ikke rakk flyet videre fra Liverpool

Back