Re: Oslo–Frankfurt–København–Bangkok–Sydney–Bangkok–Kø benhavn–Oslo
Tusen takk for alle tilbakemeldingene - det gir motivasjon for flere rapporter! Veldig hyggelig at dere både leser og kommenterer.
Hvordan likte du Australia?
Jeg dro til Australia mest av alt for å besøke søsteren min, ikke fordi jeg var spesielt interessert i Australia. Vi besøkte bare deler av østkysten - og den var på en måte var veldig flott - med fantastiske strender, regnskog, nydelig natur og varmt vær. Samtidig var en del av stedene litt "sydenaktige" med mye turister. Sånn sett var ikke turen veldig "spennende", om du skjønner hva jeg mener, men heller avslappende og hyggelig. Reiser man til Australia, passerer man jo veldig mange eksotiske steder på veien - men sånt er jo smak og behag.
Når det gjelder espressomaskinene på SAS A330 og A340 maskiner kommer de tilbake ganske snart. Årsaken til at de ble fjernet var flere tilløp til brann uten at man fant en skikkelig årsak. Man valgte derfor å fjerne dem helt of få laget nye. Det er sagt at de første skal være klare mot slutten av juni.
Men slik det er i dag er ikke godt nok.
Høres bra ut med nye espressomaskiner - og veldig bra og forståelig at dere fjernet dem om det var tilløp til brann.
Jeg skjønte ikke helt den rimeligere biz fra FRA, har du forklart det? Er det mye mikkmakk?
Someone svarte, men kan legge til: SAS har som mange andre selskaper litt rimeligere billetter fra andre destinasjoner enn sitt hjemmemarked. Har ofte sett rimelige billetter fra en rekke europeiske destinasjoner (Manchester, London, Brüssel, Paris, etc.), så det gjelder ikke bare Tyskland. Jeg valgte Frankfurt fordi det er så mange avganger til og fra Skandinavia.
Er også nysjerrig på dette trikset med business og utreise fra Tyskland. Har selv prøvd å søke opp på vilkårlige datoer i nær og fjern fremtid, men klarer ikke å komme i nærheten av det du fikk. Var det gjennom sas.no ?
Jeg bestilte på sas.no i desember - prisene er flytende og endrer seg hele tiden, så det er ikke gitt at samme pris er tilgjengelig nå. Vil legge til at Qatar Airways vel har tilnærmet samme pris som jeg fikk fra Oslo til Melbourne via Doha, en rute jeg nok ville valgt om den var operativ da jeg skulle reise.